2009. március 28., szombat

Ez kikívánkozott...

Csütörtökön elfelejtettem megírni, hogy Jakabom első lett a mesemondón! Ez nagyon jól megy neki, szeret szerepelni és tud is. Ráadásul hétfőn szólt a tanítónénije(egy hét betegeskedés után), hogy lesz ez a verseny, és Jakab csak kedden kezdte megtanulni a kiválasztott mesét, csütörtökön délután pedig előadta. Megy tovább vidékre meg a városira, és még egy angol versmondón is továbbjutott. Mi lesz ebből a kölökből?!

És amikor hazajött, minek örült még nagyon? Hogy a második helyezett egy "cés" kislány lett. Ez azért érdekes számára, mert a cében szinte csak cigánygyerekek tanulnak(mert Mo-n ugye nincs szegregáció...), az ő osztályukban vegyesen cigányok és "magyarok", az ában pedig csak nem cigányok. És ezért az ások nyernek mindent meg ők a jók, és a cések a rosszak. A mi időnkben is volt ilyen? Én annyira nem emlékszem... de most miért kell a szegény gyerekeket ilyen baromságra tanítani ezzel a szétválasztással?! Mit számít, ki milyen származású? Nem az számít, mit tesz? "Mert nem úgy lát az Isten, ahogy az ember lát. Az ember ugyanis azt nézi, amit a szeme lát, Jehova ellenben azt nézi, hogy milyen a szív."(1Sámuel 16:7)Örülök, hogy az én gyerekeim nem személyválogatók és fajgyülölők. Mindig örömmel játszanak, beszélgetnek bárkivel, akivel tudnak, és nem pejoratív kifejezés számukra a "cigány" szó, hanem egy érdekes népcsoport színes ruhákkal és szokásvilággal, Mitsoura Mónika hangjával és lobogós szoknyás táncokkal. És a szegénységet is látjuk, a szeméttelepen keresgélő gyerekeket, akiket iskola helyett odaűz a sors.És a tisztainges, tanult zeneművészeket, akik öregbítik a magyarok hírnevét a világban. És a vastag aranyláncos bandázós gyerekeket is, akik megverik és megalázzák a gyengébbeket, háttérben az összetartó családdal. És Győzikét, aki mindezt megkoronázza egész népére szégyenthozó szereplésével... De most őszintén: nem ugyanezt látjuk a fehérbőrűek között is? Ugyanígy élnek köztük is becsületesek és becstelenek, koszosak és tiszták, Amerikában és Ázsiában is. Én mindenesetre tisztelem és szeretem az EMBERt, a ROMÁt – cigányt és nem cigányt.

Utóhang: Most találtam egy képet, amin összefutottak hirtelen a gyerekek(cigányok és nem cigányok), mert férjem Aminah-val, egy fekete vendéglánnyal ment a gyerekekért az iskolába...:) Ennyire színesek vagyunk. Bár a kép fekete-fehér.

5 megjegyzés:

Nyafkamacska írta...

Minden szavaddal egyetértek!

Szera írta...

Olyan "büszke" vagyok rád és nem csak én... :)

ildiko írta...

Nagyon gratulálok a kisfiadnak az első helyezésért! A gondolataiddal nagyon egyetértek,mindenkinek így kellene gondolkodnia.

Taurus írta...

Nem vagyok szociológus, csak némiképp érintett és sajnos az kell mondjam az integráció sem működik valamiért. De a változást biztos, hogy a gyerekeknél kell elkezdeni ahhoz, hogy az gyökeres legyen. És 20 év múlva már látható is lenne a változás. (ez nem cinizmus, remény)

Balogh Krisztina írta...

Ez igen!
Üzenetem Jakabodnak, hogy Ő a mi Jakabunk! Ez valóban dícséretes, amit és ahogyan tesz!
Ápoljátok a tehetségét!

Köszi ezt az egész bejegyzést, figyelemreméltó, fogom ajánlani az ismerőseimnek blogodat!

Puszi: Kriszta

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...