2014. január 16., csütörtök

Heti ötlet - Gyorsabb és egészségesebb rántott csirke

Tudom, hogy ez a zsírban sült finomság sehogysem egészséges, de néha azért kell. Miska sógor mindig azt mondja: Magyarország államformája a rántott hús.... :)
Virágnál olvastam a leegyszerűsített panírozási módról, ki is próbáltam. Úgy ráztam a dobozt az egy kilónyi csirkemell-tartalommal, hogy a gyerekeket meg a nevetés rázta... Mit mondjak, felér egy zumba-órával:) és az én alkatommal...!
És most jön az egészséges része: zsemlemorzsa helyett a sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkező zabkorpába hempergettem a husikat. Ez rostdús, nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, és védi a gyomor és bél nyálkahártyáját.
Ám a dobozt felnyitva azt láttam, az utolsó művelet nem úgy sikerült, mint kellene:


Összeragadtak, a panír meg csomókban állt a doboz különböző pontjain...

Sebaj, egy tálba öntöttem a zabkorpát és úgy rázogattam-hempergettem benne a husikat, így is megúsztam, hogy csupa ragacs legyen a kezem:)


Az eredmény pedig finom, ropogós külsejű, belül pedig omlós pipihusi...


Ezek az arányok váltak be nálam:
1 kg csirkemell csíkokra vágva
1 kis doboz joghurt (vagy tejföl)
4 evőkanál keményítő
4 púpozott evőkanál liszt
2 tojás
kb. 20 dkg zabkorpa

Ha még egészségesebbet szeretnél, ne olajban, hanem sütőben süsd!

4 megjegyzés:

Annamária írta...

Tudom mi lesz holnap az ebéd! Köszönöm!
Annamari

Erika írta...

:) jó étvãgyat hozzá!:)

Névtelen írta...

Tudom, ciki,de részleteznéd nekem?
A husit beleforgatni a keményítős lisztbe, majd a tojásba, végül a zabkorpába? De hol jön be a képbe a joghurt? Pedig szoktam főzni a családnak, tényleg! De most feladtad a leckét :)
Köszi ha segítesz :)
Vera











Erika írta...

szia vera, dehogy ciki...
viragnal le van irva a sorrend, a joghurt is a helyere kerul
sok sikert, jo etvagyat

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...