2009. szeptember 11., péntek

Sertésinfluenza

Sára tegnap óta 39 fokos lázzal fekszik. Néha ébren van, néha csak azt hiszem, olyankor érdekes dolgokat mond, persze sírva: "Kérek inni! Delfint!" "Engem apa kihagyott..."

Tegnap, amint belázasodott, rohantam Oscillococcinumért, és vettem a nagyoknak kézfertőtlenítőt. Ugyanis eléggé félünk ettől a spanyolnáthára hajazó világjárványtól, ami persze még mindig nem veszélyes senki szerint... ja, ezért készülnek bezárni iskolákat Európaszerte. Csak kis hazánkban mosolyognak titokzatosan és hallgatnak el mindent módszeresen. A gugliba beütve kicsit sem gyanús, hogy magyar nyelven május-júniusi cikkeket találsz a sertésinfluenzáról, a Wikipédián rajta sem vagyunk a megbetegedések térképén.

Ám egyre több blogon olvasok hajmeresztő dolgokat róla... Kinek jó ez, hogy ennyire lekicsinylik a jelentőségét?

Az iskolába ma bősz anyatigrisként készültem berontani, de hát lázas a kicsi... Szóval tegnap még el is káromkodtam magam, amikor megkérdeztem a gyerekeket, emlékeznek-e a tanárok tájékoztatójára a kézmosásról, stb? csak néztek rám... nem is volt ilyenről szó. Sertésinfluenza? nem, nem beszéltak róla. Akkor csak azt nem értem, miért adták elő NEKÜNK, SZÜLŐKNEK a szülőin, hogy hányszor figyelmeztetik a gyerekeket, meg hogy mennyit beszéltek róla, stb... zsepibe tüsszentés, kézmosás, stb, stb...

Következő kérdésem: van-e szappan a mosdókban? mert ezt is előadták ám, mennyire felszerelték az iskolát... Persze, hogy nincs, az ebédlőnél sem! csak a saját termekben a saját kézmosónál, ami eddig is, de könyörgöm: a fél iskola másik épületből jön át ebédelni, hoszú utcákon tekeregve, kutyákat simizve, cipőt kötnek útközben, kézenfogva, stb...

Lépnem kellett, vettem egy HiGeen nevű kézfertőtlenítőt, kb. 450 ft, víz nélkül használható zseléállagú alkohol. Ezt mindig maguknál hordják, lelkükrekötöttem, hogy ha nincs mód szappant használni, ezzel fertőtlenítsék a kezüket. Hanna komplett egészségügyi felszereléssel jár: övtáska, benne egy halom zsepi, fertőtlenítő, orrspray az allergiájára. Legfeljebb újabb dolog miatt néznek minket hülyének...

Barátnőm javaslatára pedig heti egy tubuska Oscillococcinum mindenkinek. Egy vagyon, de jobb, mint a végtagfájdalmak és láz...

Sárit ma elvittem a doktornőnkhöz, torokgyulladás, de amit az influenzáról mondott...! Újabb szépítés és takargatás... szerinte ez csak jön és végigmegy, kiheveri mindenki könnyedén. Persze, főleg a gyerekek, nem? Ráadásul ez a H1N1 pont a jó állapotban levő, életerős emberekre veszélyes... "De hát azok meg kiheverik!" – volt a válasz... Szóval nem nyugodtam meg, Sári összes tünete simán ráillik egy influenzára, és mellékesen jegyzem meg: nem folyik sárgás-zöldes takony az orrából, mint mandulagyulladáskor szokott... és folyamatosan lázas, felváltva kell adnom a két különböző hatóanyagú lázcsillapítót, mert nincs olyan, hogy nem lázas.

Hát én adom az Oscillococcinumot és a C vitamint, ölelgetem a kis izzadt testét, mesélek és itatom... és reménykedem, hogy nem hoznak haza a nagyok valami újabbat, ami ráfertőz és még rosszabb lesz...

Ti hogy álltok ezzel a kérdéssel? Csak én fújom fel? De akkor miért hoznak óvintézkedéseket Romániában, Olaszországban, nálunk meg csak sunnyognak?

18 megjegyzés:

Taurus írta...

Még nem tudom, mit gondoljak. De az iskolákban biztos komolyabban kellene most a higiéniára figyelni. Ezt a cikket érdemes elolvasni:

http://www.naturhirek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=331:oen-okosabb-mint-egy-oetoedikes&catid=104:bigpharma&Itemid=291

Barbi írta...

Szerintem nem fújod fel, az iskolákban akkor is nagyobb óvatosság kellene, még ha nem is lesz nagy járvány.Segíteni sajnos nem tudok, szerencsére Ábellel még el tudok bújni az ilyesmi elől, ha iskolás lesz (sőt, ha már ovis) minden nyavalyát össze fog ő is szedni. Bízom benne, hogy mielőbb meggyógyul a drága kis Sárátok!

Monika írta...

Sajnos ebben az országban mindent elsunnyognak...A Csernobilt is 1 nap után tudtuk meg,amikor már késő volt bent maradni a házban a kicsikkel.
Imádkozom a kicsiért!!!!

A véleményem pedig:jobb félni,mint megijedni.Inkább legyünk elővigyázatosak....
Még nem vagyok ebben a témában elég tájékozott.

Nagyváradi Csilla írta...

Drága Kiseri! Nagyon-nagyon gondolok rátok!
Akár járvány, akár nem, de amúgyis természetes kéne hogy mindenhol legyen szappan, nemde??? Én is hordok a táskámban mindig egy picike flakonban folyékonyszappant.
És nem csak járvány idején, mindig!
Szomorú, hogy ennyire nem figyelnek a gyerekekre, de lefogadom, hogy számítógép van egy csomó!

Ledorka írta...

Jobbulást kívánok én is! Remélem, ez csak egy "sima" influenza, vagy igaza van a dokinak, és torokgyulladás. Ha nem sárgás a váladék, az jó, mert azt jelenti, nincs bakteriális felülfertőzöttség. (Legalábbis én így tudom, de nem vagyok orvos.)

hildiko írta...

Kedves Erika!

Mielőbbi gyógyulást a kicsi lánynak!
Gondolok rátok, és bízom benne, hogy nem lesz semmi baj!

Anice kötős blogja írta...

Nagyon sok vírus okoz szerintem magas lázat. Mi is éppen túl vagyunk a legkisebbel egy hányásoson, 39 fokos szinte csillapíthatatlan lázzal. 38 alá nem ment lázcsillapítóval sem. Szerencsére másfél napig tartott a dolog.
Én sem szeretem ezeket a vírusokat(szarrá aggódom magam), ráadásul a nagyobb gyerekeimnél nem is volt olyan hogy a lázcsillapító nem hatott semmit sem.
Az influenzáról itt is sokan egészségügyiek azt mondják, hogy csak el kell adni a drága oltásokat. A lehetséges mellékhatásoktól is óvnak mások.
Én még sose adattam be senkinek influenza elleni oltást, de a sógornőm évente kapja a munkahelyén legalább tíz éve, gondja nem volt vele.

macus írta...

Jobbulást a kislánynak!!
Amúgy nálunk a suliban tényleg felhívták a gyerekek figyelmét mindenre, kézmosástól kezdve az összes higiéniás előírás betartására, de figyelnek is a tanárok.
Nem biztos. hogy ez elég. De a semminél persze több.
Még egyszer gyors javulást Nektek! És a tesók ne kapják el!

orsolya vanessza kiss írta...

NEm egy iskolába járunk? :) Ugyanez volt nálunk is...

épp ma telefonáltak délelőtt, hogy rohanjak be a gyerekemért mert rosszul van...

na persze és a kicsi is... de én remélem, hogy nem a sertésinflu az, csak valami kis sima mezei...

és remélem, hogy Ti is hamar túl lesztek a dolgon :)

Bea írta...

Oszinten sajnalom. Jobbulast Saranak!!!!

Itt angliaban ugy tunk lefutoban a sertesinluenza. Egyfolytaban televolt a a tv vele. kb egy honapja alig van megbetegedes.

Nalunk volt a gyuliben ket geyereknek is. Megyogyultak. Otthon kellett maradniuk egy hetig, semmifele kozosseg plusz gyogyszer.

Imadkozom ertetek.

ccsigaház írta...

Jobbulást kivánok! Hozzánk még nem ért ide H1N1, ez az egyetlen jó oldala annak, hogy el vagyunk szigetelve még mindig...

Anzso írta...

Nálunk jobb a helyzet, direkt szóltak hogy szappan helyett most a patikában kapható kézfertőtlenítőt hozzanak be a szülők és a minap is korábban értem oda a gyerekért akkor jöttek be a parkból egyből kezet kellett mosniuk. Szóval ott tényleg komolyan veszik!

Ida13 írta...

Nagyon együttérzek veled, veletek!Gyógyuljatok meg minél előbb!
Próbállak nyugtatni, hogy nem feltétlenül H1N1az,vagy,ha az, akkor mi is átestünk rajta már februárban. 40fok feletti lázzal napokig! Tudom, hogy aggódás ilyenkor minden perc. Sokat kell itatni, amikor nem is akarja elfogadni, fürdetni...Imádkozom értetek!

Kaoka írta...

Most a bölcsinkben is van valami, mert alíg van egy-két kisgyerek. De szerencsére csak pár napig betegek, sorra jönnek vissza.
Reméljük, hogy Sára is hamar meggyógyul és csak egy rossz álom lesz az egész. Jobbulást kívánok a kislányodnak. :)

Erika írta...

Köszönöm nektek, nagyon jólesik! Nem a betegség maga zavar, sajnos sokszor vagyunk betegek, hanem ez a közöny a világjárvány iránt... Miért kell ennyire lekicsinyelni egy problémát? És miért kell hagyni, hogy terjedjen? És miért kell hazudni a szülőknek??? Egy hasmenéses járványt is megelőzhetünk egy olcsó, harmincforintos szappannal... Ez a felháborító!

Sára jobban van, jó a kedve, És nekem is... talán ma varrni is tudok kicsit, hogy még jobb legyen!

Aranka írta...

A homloküreggyulladás is hasonló tünetekkel járhat, mint a sertésinfl. Ráadásul 3-4 nap után elkezd folyni a sűrű sárgás-zöldes váladék. Mikor a gyermek ül kicsit nyomd le a fejét a lábai közé, ha jajong, hogy fáj a feje, akkor homloküreggyulladása van. Jobbulást.

KisMesterek írta...

Mi tavaly a "normál" influenzától szenvedtünk, unokától nagypapáig az egész családot kiütötte. Jó kis fogyókúra volt. Akkor minden érintett megfogadta, hogy beoltatja magát, mert soha ilyet többé...! (Mivel a gyerekek szavazatát én kezelem ,ők is!)Én a H1N1-et is -egyelőre- egy vírusnak tartom a többi között. Még meghallgatom a dokinénik véleményét, aztán valószínűleg oltás. El ne kiabáljam, az oviban két hét után nincs zűr-zavar. Jobbulást!

Kisvic írta...

Csak védőoltást NE adass neki!!! A lázcsillapításról: http://home.hetnet.nl/~szijjarto/index.html

Jobbulást kívánok!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...