2009. szeptember 13., vasárnap

Sárga rózsa

Íme az eredeti... Ha éreznétek az illatát...! De sajnos megy tönkre ez a kis rózsatő is, nem tudom, mi baja van... évről-évre így járok a rózsákkal, pedig nagyon szeretnék egy dúsan virágzó, illatozó bokrot! Mindig kis csenevészke marad, most meg foltosodik a levele...:((

De a horgolt rózsácskáim szépen virulnak! Szera keresett mintát kis rózsabimbóhoz, kapott is, én meg még kerestem, aztán átdolgoztam. Ez az eredeti minta alapján készült, nagy és duci, és fölösleges mintákkal van tele. És nem is bimbó...


Ez lett az átdolgozott verzió:

Apró, szépen egymásrabújnak a szirmok, pont olyan kis cuki, mint gondoltam.

Egy ilyen kis sziromsorból lehet alakítani, nagyon egyszerű!


Nem vagyok egy horgolómester, de szívesen megosztom veletek:
– készíts egy láncsort, hárommal osztható szemből álljon (min. 18 legyen, de fonaltól is függ, hány szirom mutat jól)
– a második sor: › visszafelé a második szembe ölts kilenc egyráhajtásos pálcát
› két láncszem
› egy szem kimarad és a következőbe ölts le hamispálcával vagy kúszószemmel
› két láncszem
› egy szem kimarad és a következőbe újra kilenc egyráhajtásos pálca jön
Ezt ismételd a sor végéig, majd dolgozd el és kész a sziromsor. Öltögesd össze, hogy kialakítsd a bimbócskát.
Levélkét is horgolhatsz hozzá, egy öt láncszemből álló körbe ölts rövidpálcát, aztán egyráhajtásost, kétráhajtásost, 2x háromráhajtásost, majd kétráhajtásost, egyráhajtásost(itt már látni is fogod a szirom alakját körvonalazódni...), rövidpálcát, és öltsd körbe rövidpálcával. A csúcson lehet egy kis pikó, hogy hegyesebb legyen a levélke ( 3 láncszem és visszaöltesz a kezdőszembe).


Aztán ráöltöd a kis rózsabimbót és kész!
Nálunk betegvidító hajgumi készült belőle, Sára kedvence a sárga... Ám este ollóval tudtam eltávolítani hajából a hajgumit. Így maradunk a csattnál.

Nincsenek megjegyzések:

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...