2009. november 22., vasárnap

Csipianyu túrótortája


Mivel többen kérték, kénytelen vagyok mégiscsak leírni a fincsi túrótorta receptjét. El kell mondjam, Csipcsilla úgy adta át nekem, hogy ez a recept most hazatért, ugyanis Nagykőrösről származik...:) Hát nálunk biztos otthonra is lelt...

A tészta:
10 dkg margarin
5 dkg porcukor
1 egész tojás
18 dkg liszt
1 kávéskanál sütőpor
Jól összegyúrjuk, vékonyra kinyújtjuk, kivajazott, prézlivel szórt tűzálló tálba helyezzük, hogy az oldalára is jusson. Én belefoltoztam a formába, annyira ragadt és szakadt... de linzertészta lévén így is jó.

A töltelék:
0,5 kg túró
4 tojás sárgája
15 dkg porcukor
1 cs vaníliás pudingpor
fél citrom leve
Ezeket jól összekeverjük és hozzáadunk fél liter tejet. Beleöntjük a tésztával bélelt formába.
Jól előmelegített sütőbe toljuk és alacsonyabb hőmérsékleten 45 percig sütjük.

Tetejére:
A 4 tojás fehérjéjét 10 dkg porcukorral habbá verjük és a torta tetejére simítjuk. Még 10 percig sütjük.

Türelmetlenek, figyelem! Csak kihűlve szabad felvágni! De megéri várni... nyami-nyami!

2 megjegyzés:

KisMesterek írta...

Bizony, ilyen sütik kellenek testnek és léleknek. A pocaklakód biztosan repetázott :-)

Karina írta...

Nagyon köszi, leírtam!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...