2012. április 6., péntek

Pitypang a tányéron


Nagyon szeretem a kertben elszórva virító sárga pitypangot. Amikor kezdi benőni a füvet, tudom, hogy végre menthetetlenül itt a tavasz, és vele a jókedv ideje. Azon veszem észre magam, hogy postaláda-ellenőrzés ürügyén ki-kiszökök az udvarra, figyelgetem a rügyeket és bimbócskákat mindenfelé, kapirgálok kicsit itt-ott... Nem baj az se, ha nincs elmosogatva, vonz a levegő, élvezem a teregetést, gyönyörködök a zümmögő kis teremtményekben...

Na de jól elkanyarodtam a kis sárga kedvenceimtől. Kevesen tudják, mi mindenre jó ez az igényten virág, sokan fanyalogva ki is irtják a féltett gyepről.
Hát én ma kicsit megkopasztottam a szanaszéjjel növő csokrocskákat, szedtem egy jó maréknyi friss levelet. Igyekeztem az üdébbeket, kisebbeket gyűjteni, mert azok nem olyan kesernyések.
Jól megmostam a leveleket, lecsöpögtettem és felaprítottam. Kevés olivaolajon hagymát pirítottam, majd rádobtam a pitypangot is és pároltam egy ideig. Sóval, borssal, bazsalikommal és persze fokhagymával fűszereztem, tejszínnel felöntöttem, és már mehettek is a szószba megmártózni a fincsi fusilli-tészták. Tejföllel is készülhet, icipici cukorral édesítve, hogy ellensúlyozza a levél keserű ízét. 


Pont remek ebéd a betegségből lábadozó gyerekeknek. Akik gyorsan be is falták...:)


Jó étvágyat nektek is!

3 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Akkor holnap én is szüretelek kicsit a kertben!

Juccantó írta...

És a pitypang mézet ismered,vagy hallottál már róla amit a virágok szirmaiból készítenek?Egyszer megcsináltam....

Erika írta...

A virágokat a lányok szüretelték le...:( de hamar nőnek újabbak:)
Jucc, mesélj róla!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...