2013. január 11., péntek

Narancsos-kókuszos szappanom története


Ugye, milyen remekül néz ki? rusztikus, telt színű, és az illata is finom... és ezt már próbáltam is, mert érett, használható, és bátran mondhatom, kiváló szappan lett! Szépen habzik, krémes, nagyon jó minőségű.Ám amikor készült, azt hittem, kukában végzi... Kitaláltam ugyanis, hogy készítek egy kétszínű, márványos szappant, egyik fele narancsos lesz (egész narancs került bele, levestül, húsostul), másik fele kókuszos, szép fehér (kókuszreszelékkel és kicsi ylang-ylang illóval).
De valamiért a kókuszos fele úgy döntött, idő előtt megkeményedik, darabos lett, mire a narancsoshoz öntöttem volna. Sebaj, gondoltam, majd összedolgozódnak vagy összeragadnak, miközben a formában várakoznak. Nem így lett... nagy kapkodásomban nem gondoltam arra, hogy a narancsos rész a gyümölcstartalom miatt túlmelegedhet, nem figyeltem rá, és sajnos be is következett, ami ilyenkor szokott: az olaj kivált a tetején, jó nagy adagban.... Hiába próbáltam hűteni, már késő volt, maradt a reménykedés.
Másnap lereszeltem, összetörtem krumplinyomóval is a nagyobb darabkákat, és betettem az előmelegített sütőbe rotyogni. Innentől nagyon figyeltem rá, jobban, mint előző nap:)
Kb. 2 óra múlva kész lett, összedolgozódott a két szappan, és gyönyörű melegnarancs színe lett, szerencsére nem fakult ki. 
Formába öntöttem, két nap múlva szeleteltem, és mivel meleg eljárással készült, nem kellett sokáig várnom, hogy kipróbálhassam:) Még kézmosó folyékony szappan is készült a lábasból kikotort maradékokból, nagyon szeretjük!

1 megjegyzés:

Bergamott írta...

Szia!

Írtam és tőled is kaptam már emailt, arra is válaszoltam. Átment?

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...