2012. április 10., kedd

Megöregedett...

... a varrógépem... Nagynénémtől örököltem és nagyon szeretem (a nagynénémet is :-)), sokmindent alkottunk együtt, megbízható, erős gépezet a kora ellenére.
Ám egyik nap furcsán kezdett viselkedni, alul jókora hurkokat produkált, majd szaggatta a felső szálat. Mi másra gondolna egy varrógéphasználó, mint a rossz szálbeállításra. Próbálgattam feszíteni, lazítani, alul, felül, de semmi változás... Néha mintha... de nem, megint folytatta.
Aztán szétszedtem szegény öreg masinát, mélyen belenéztem... és hosszas vizsgálódás után felfedeztem a bajt: az anyagtovábbító kihagy, nem viszi tovább
olyan gyorsan a textilt, mint kellene, ezért tekeredik a cérna és gabalyodik össze alul nagy csomókban. Mert a tű leölt, viszi a cérnát, de az anyag nem halad, áll és gyűjti a gubancot, majd nem bírja tovább és elszakítja.
Két gumiból készült fogaskeréknek kell találkoznia, ezek közül kopott el az egyik... a képen jól látszik, hol van ez (és a kipotyogott gumimorzsalék is az asztalon):



Ám nem tudom, reménykedhetek-e abban, hogy akad még varrógépszerelő, vagy akad ilyen alkatrész... Szorítsatok!!!

5 megjegyzés:

Kriza írta...

sajnos, nem tudom, hol laktok ti? Budatétényben van egy szuper varrógépszerelő, ha az nem a világ vége, ország másik fele neked... szorítok!!
Kriza

Szera írta...

Én is szorítok! Tétény tőlünk nincs messze! Ha már úgyis meglátogatnátok minket! :)

patonaifabian írta...

Remélem akad aki megjavítja majd és szépségeket tudsz ismét készíteni!

Trixi írta...

Drága Erim, milyen típusú egyébként ez a vén járgány? Hátha találunk hozzá okos embert. :-)

Erika írta...

Milyen aranyosak vagytok!:) Jólesik...
Renáta, láttam, nálad se megy zökkenőmentesen...
Úgy látszik, maximálisan kihasználjuk szegény gépeket.

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...