2009. május 1., péntek

Így készül...

...az átlapolós táska, ami 3 rekeszes. Valahol láttam egyszer hasonlót, és megpróbáltam elkészíteni, ez lett belőle. Azóta is nagy sikere van a rokonságban, barátok közt, vásárlók közt. Én is szeretném, de mindig lenyúlja valaki...:)
Nagyon praktikus egyébként, sokmindent elnyel és nagyon kényelmes a széles vállpántja miatt. A három rekesz miatt nem mindig teszek bele zsebet, néha kívánságra esetleg, de a középső részbe akár cippzárat is lehet varrni.

Hosszában félbehajtott és dupla anyagból kiszabok egy ilyen formát, a kívánt pánthossz felével, a kívánt méretű tatyóval. A pánt és a táskatest találkozásánál ívesen kanyarítom az anyagot.

Széthajtva ilyen lesz a két anyag (bocsánat a képminőségért, napernyő alatt varrtam és fotóztam, a fehér asztal vakított):

Színükkel befeléfordítva összevarrom a pántokat:
Ezután eltisztázom a pántok széleit, haladva az ívek mentén, és a táska leendő nyílását:



Ilyenkor még nem késő díszíteni a táska külsejét, vagy zsebet varrni belülre ill. kívülre. Most csak egy csipkét varrtam rá, ez kívánkozott ehhez az egyszerű anyaghoz.
Ezután széthajtom az anyagot úgy, hogy olyan legyen, mintha két táska lenne egyetlen közös füllel, és színével befelé fordítva összevarrom a fülének a hosszát. De csak addig, hogy maradjon nyílása a táskának! Sajnálom, hogy erről nem készült fotó, nem vagyok még gyakorlott a leírásokban... de remélem, valamennyire érthető.
Most összevarrom és eltisztázom a táska oldalát illetve oldalait, merthát kettő táskánk van...

Aztán ahol nyitvamaradt a fülek széle, kb. ahol kanyarodni kezd a táska szája, onnantól kezdve beszegem a táska nyílását (ilyenkor kerülhet az egyikbe cippzár):


Most kifordítom a táskát a fülén keresztül, így a füle varrásai belül lesznek végre:
Ezt kell kapnom:
Két táska egy füllel...
Egymásbaillesztem a két tatyót, megnézem, milyennek kell lennie készen, majd kifordítva összevarrom az alját és eltisztázom:

Mostmár csak apró simítások vannak hátra, mindjárt kész!
A sarkait szeretem bevarrni a táskáknak, ettől lesz egy kis alja, nem olyan szatyorszerű, amiben összecsúsznak a dolgok.
És mivel ez a két táska csak alul van összevarrva, összeöltöm az oldalukat is egy kicsit, hogy ne lifegjenek külön életet élve. Tehát a belső táska oldalához öltöm a külső táska oldalát:
És már vihetem is! Megírni több időbe tellett, mint megvarrni, komolyan mondom! Minden elismerésem azoké, akik leírásokat készítenek!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jó! Köszi a leírást, nagyon jól érthető, én is ki fogom próbálni!
Ági

csutkailda írta...

A táska szépséges, a leírás érhető.
Csak varrni nem tudok!!!! :()

Zsukkata írta...

Hát ez mennyire jó :o)!!! Köszi, hogy megosztottad velünk, egyszer megpróbálkozom én is majd egy ilyennel :o)! Nagyon jó lett ezzel a csipkével!

leda írta...

De jó! Köszönjük a részletes leírást! :)

egy anya írta...

Ezer köszönet érte Eri!
Ezzel még Anyák Napjára elkészülök! :)))

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...