2010. április 13., kedd

Diagnózis: Veszélyeztetett terhesség

A pucér hasamat ultrahanggal vizsgálva diktál az orvos:
– A fej beilleszkedett... Nem! Várjon csak! Ez a feneke!
Én meg kiakadtam... nemááár!
– Szóval farfekvés... de nem értem... nem értem...
Én meg nem mertem kérdezni, mit nem ért... 3 keze van, vagy hiányzik valami? Mi a szöszt lát?!
– Itt a feje, fent jobboldalon... BPD 92 mm... lepény fundusban baloldalon... a feneke meg lent baloldalon...
És még egy csomó info következett, de nekem csak az járt a fejemben, hogy ez a kölök keresztben fekszik... jól kitolt velem... pedig múltkor azt hittük, befordult szépen.
– Lesz még helye megfordulni? – kérdezem aggódva.
– Nem igazán... esetleg ha a baloldalán alszik, talán arra fordul.
Állandóan a baloldalamon alszom, ezek szerint nem történik mégse semmi...
– És ha nem fordul semerre, császár?
– Persze, semmiképp nem lehet más.
Óóóó, neeee... erre nem számítottam egyáltalán.
– És mivel 37 hetes, jövőhéten jöjjön CTG-re!
Na, még ez is. Két héttel öregebb ez a gyerek, mint számoltuk. Legalább nem sokáig kell húznom... de császár!!! Neee!!! Félek... mostmár félek a szüléstől...
Inkább megyek varrni. Vagy csomagolni kéne?! csak sóhajtozni tudok...

32 megjegyzés:

Vacskamati írta...

Csomagolj, aztán varrogass, lélegezz mélyeket, ne izgulj, s beszéld meg a csöppséggel, hogy forduljon meg szépen. Szépen szóló csengettyűvel, elemlámpával a pocid aljára világítva talán felkeltheted az érdeklődését.. :D A kismamatornára nem jársz már? Talán ott is tudnak mondani valami jó trükköt.. Hátha van még elegendő hely.
És ha éppenséggel úgy alakul, ne félj a császártól sem, rengetegen szülnek így, hidd el, csak az a fontos, hogy a babát kellő időben, egészségesen a karjaidba kapd majd.. :D

Nagyon szorítok nektek! Sok ölelés! :)

KicsiKató írta...

Nekem még semmiféle tapasztalatom nincs szülés terén, így csak olyan közhelyeket tudnék puffogtatni, hogy sok millióan átestek rajta. Talán oka van annak, hogy így helyezkedett el a kismanó...

Gondolok rád, kitartás, tessék csak a bal oldalon feküdni kitartóan azért...:)

Budai Detti írta...

Hűű! A farfekvés még egy kezelhetőbb dolog: mostmár tudod, hogy hogyan fog világra jönni. DE én ott ájulnék el, amikor azt mondják: korábban, mint hittem. Ne aggódj, nem lesz baj. Olyan szép, hogy ilyen nehezen mennek a dolgok, de mégis nagy-nagy család vagytok!

Ili írta...

Jaj , ne aggódj!! A hatodikat már kérni fogod, hogy császárral vegyék el!!!Sokan nem is akarnak természetes módon szülni. Nem értem, hogy miért!!!!!!
Ne izgulj, csak készítsd össze a csomagod, ne érjen meglepetés. A többi picid hol lesz addig még Te a kórházban leszel???
Nagyon szorítok értetek!!
Puszillak Ili

rojalka írta...

Én sok egészséget és kitartást kívánok.Még csak 1 szer szültem.De alig várom, hogy újra pocaklakóm legyen.
Izgulok értetek!
:)

Shushanna írta...

Három gyerkőcnek adtam életet, de még nem szültem...Mert a császár ugyebár nem szülés... Egy cseppet sem bánom!
Na jó! Az biztos, hogy a bikini már a múlté, de akkor még nem vágtak másképp, csak függőlegesen, amikor az első kettő született. A harmadiknál meg már megette a fene a bikinivonalban vágást. De legalább azt is kipróbáltam...:)

Ne aggódj! :)

Ida13 írta...

A barátnőmnek a szülése előtti napon (amikor még nem tudta, hogy az lesz) a doki mondta ugyanezeket. Aztán éjjel elkezdett NAGYON feszülni a pocak és reggelre megfordult a gyerek. Ezt akkor tudták meg, amikor már szépen kibújt délután.Beszélgess vele, aztán phenj. Lesz még lehetőséged dolgozni utána is!

Ida13 írta...

Khmmm. A volt dokim csinált már olyat, hogy megfordította a gyereket a pocakban. (félve írom le, de igaz.)

Trixi írta...

Drága Eri!
Kérlek, arra koncentrálj, hogy minden rendben lesz és hidd is! Az elme nagyon sok mindenre képes. Képzeld el, hogy minden rendben lesz és tudd, hogy minden rendben lesz.
Még egy megfoghatóbb tanács, régen olvastam, hogy gyertyával a baba megfordítható. Homályosak már az emlékek, de ha minden igaz, a lábujj közé kell berakni és ott égetni... (nem szokványos gyertya hanem az a test-fül gyertya)

Nagyon szurkolok! Ennyi pozitív gondolat és szeretet az olvasóidtól, biztosan segíteni fog!
:-)
Ölellek

Barbi írta...

Ne félj! Ha így lesz, hát így lesz! Légy erős! Én a két lábammal jöttem, még csak nem is a fenekemmel. :D És valahogy a sors fintora, hogy folyton varrsz és megvarrják a pocidat is.

Névtelen írta...

Kedves Kiseri, hatha segit kis batoritas, igy küldök egyet: lanyom vegig egeszen valtozatos poziciokat vett fel a terhesseg alatt a pocakban, vegül a farfekves mellett döntött 39.heten is. Nagyon szomoru voltam, mert rendesen akartam szülni. Szüles elött 3 nappal fordult meg, egy koncerten kezdte. Mivel elsö gyerek volt ezt en nem ereztem. CSak akkor tudtam meg, amikor elmentem az orvoshoz, megbeszelni a csaszar idöpontjat es ö megvizsgalt, majd felkialltott, hogy : "lent van a feje!" es en borzasztoan örültem minden egyes fajasnak! Tehat meg minden lehet! Meg is fordulhat, siman lehet abban a par szazalekban, aki megteszi. En nyilakat rajzoltam a pocakomra az ujjammal, merre is vegye az iranyt! :-) Kitartast kivanok a vegere ismeretlenül is: Szilvi

Fércművek írta...

Amikor Ambrusnál elment a magzatvizem, nagyon örültem, hogy természetes módon indul minden, mégha két héttel korábban is. Hajnali autókázás Székesfehérvárra, mondták, hogy igen, EZ AZ - Barnus nagyon későn érkezett, meg kellett indítani, stb. - aztán egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a kórházban már az összes doki megvizsgált. Még a nagy öregek is és mindannyian megállapodtak abban, hogy hiába ment el a magzat víz, ők még ilyen magasan levő gyereket nem láttak. Hiába minden jel, nem akar kijönni, úgyhogy készüljek fel a császárra. Kicsit bántam, de mondtam sebaj, ezt is kipróbáljuk. Aztán kértem, hogy hadd beszélgessek egy kicsit Ambrussal, hogy jöjjön már lefelé. :) Délelőtt h10-kor elment az orvosom rendelni, hogy majd 3 körül visszanéz, addig nem lesz itt semmi, de valami nagyon bíztatót mondhattam Ambrusnak, mert fél óra múlva úgy döntött megszületik. Csöppet intenzív volt az élmény így fél óra leforgása alatt, de hallgatott rám, úgyhogy minden természetesen történt.
Szóval beszélgess vele és mond el mi lenne jó mindkettőtöknek. :)))

Sokat gondolok rátok!:)

Julcsi írta...

Jaj, drága! Annyira szorítok neked! Más biztatót nem tudok mondani vagy tanácsot adni, hiszen nekem minden gyermekem rendes volt:)
Az hogy esetleg korábban jön és ezt csak úgy közölték veled, még nem jelent semmit.
Sóhajtozz csak, jó mélyeket és olvasd el a többiek tanácsait:)))

Anice kötős blogja írta...

Most akkor én jövök a biztató kommentel, mert nekem a Zsoltika végig keresztben feküdt. A 36 hetes ultrahangon is és az ultrahangos doki azt mondta, hogy császár lesz. Nem mintha nem féltem voltna a szüléstől is, de a császártól is féltem. Aztán a saját orvosom megkérdezte, hogy akkor most kipróbálom-e a császárt is- én meg azt mondtam, hogy ha nem muszáj akkor nem és ha jól értesültem a netről persze, a sokadik gyerek gyakran csak az utolsó pillanatban fordul be. Zsoltika is befordult.
De hát szülés előtt még téged is megvizsgálnak és ahogy neketek a legjobb, úgy fog születni a kismanótok.

Babi néni írta...

Nekem az egyik egy héttel előtte, a másik meg előző nap fordult meg - csak, hogy a biztatók táborát erősítsem.

Szorítok én is, hogy minden rendben legyen! ♥

ccsigaház írta...

Szerintem ilyen bátor és talpraesett nő, mint Te, nem ijed meg egy kis farfekvéstől :-) Szorítok Neked, minden jót!

Kékbálna írta...

Szerintem csak egy a fontos, hogy egészséges legyen a baba. Az is fontos persze, hogy hogyan jön a világra, de mégis a végeredmény számít.
Legyetek egészségesek, boldogok.
( Csak így zárójelben jegyzem meg: nekem két császárom volt, túl lehet élni. Sőt a másodikat könnyebben viseltem mint sok más természetes úton szülő nő)

Cila Zzy írta...

Na, akkor én most nagyon gyorsan szeretnélek megnyugtatni, hogy jó kezekben vagy, mert nem akarta megfordítani! Természetes szülés párti vagyok, de sajna engem is megcsászároztak, ahogy azt tegnap írtam. Én epiduralt kaptam, nem érzel semmit. Kb40perc, ha minden oké. Kb a 10.percben kiemelik a babát, te láthatod, gyorsan elszaladnak vele megmosni, stb., de aztán visszakapod. 3órán keresztül megfigyelnek, katétered tuttira lesz, nem kell futkosnod pisilni, de másnap kiveszik és akkortól viszont fel KELL állni. Na, ez a nehéz, ezt erőltetni kell, hogy ne legyen összenövés, miegymás, de sokan túléltük. Ha 4csemetét megszültél term.úton, akkor ettől ne parázz, ez ahhhoz képest hangyacsípés...
Nagyon szorítok neked és komolyan mondom, h ne félj a császártól, mert az biztosabb, m faros-harántos babát megszülni.
Puszi és szorítok!!!!

Tündérlátta írta...

Röviden: Szorítok érted!

Névtelen írta...

Szia
én 2 sürgösségi császáron vagyok túl, mindkettő altatásban volt, annyira kellett kapkodni.
De kit érdekel!!! Van 2 gyönyörű, okos, egészséges gyerekem!
Az meg, hogy a császáros szülés nem szülés...hát, a csudát nem. Az eredmény a fontos. (az altatást próbáld elkerülni, én attól nagyon féltem, meg rossz is, hogy akkor később kaptam meg a babákat, mert kába voltam:( )
Különben is: császár után még lehet "simán" szülni. :D
Drukkolok neked: Vera

Ledorka írta...

Drukkolok, nagyon. :) A többiek sok okos dolgot írtak. Beszélgessetek, remélhetőleg hallgat rád a Babó! :))

Juhizs írta...

Úgy lesz, ahogy Isten, vagy a sors nagy könyvében meg van írva.
Ne idegeskedj, az a legrosszabb. Gondolj pozitív dolgokra, és tényleg a végeredmény lesz a legfontosabb, mikor a karjaidban fogod tartani.
Minden más eltörpül majd mellette.

Bea írta...

Nekem az utolsó héten fordult be fejjel, addig "faros" volt. Szóval, reménykedj, és ne félj!

Névtelen írta...

Ne aggódj Eri, az a legfontosabb! Az én legidősebb fiam 3,85 dekásan a 40. héten fordul be, 41 hétre született, ép, egészséges és ez a fontos!!!
Az Ikreket a doki nem rizikózta, császár lett, épek, egészségesek, 3 nap az egész! :) A legfontosabb, hogy ne aggódj! nem lesz semmi baj! :-) Gondolj arra, hogy milyen jó lesz amikor már a kezedben szuszog!

Raindrop írta...

Jaj nagyon drukkolok nektek, hogy beforduljon! :)
Minden rendben lesz, mert úgy kell lennie! Sima ügy. :)

Anna írta...

Ejha. Ha tényleg császároznak, majd te is tudod bátorítani a hasonló félelmekkel küzdőket. Még jó hogy előre szóltak, mivel kell szembenézz, sokkal nagyobb trauma lenne ott helyben megtudni. De mivel minden változhat az utolsó pillanatban is, aggódni nincs miért. Amúgy is te nagyon jó kezekben vagy!!! Imádkozok én is.

Gabella írta...

Nagyon drukkolok nektek! Ne félj! Minden rendben lesz!

Emi írta...

Az én öcsém 30 évvel ezelőtt utolsó nap fordult meg, csak ő rossz irányba...Édesanyám viszont természetes úton megszülte úgy, hogy gyakorlatilag "úgy is császár lesz" diagnózissal magára hagyták a kórházi folyosón. Én is mindhárom gyermekemmel jól megtudtam beszélni szülés előtt, alatt a fontos dolgokat, minden szépen rendben is zajlott. Próbáld meg Te is! Imádkozom értetek.

Erika írta...

Köszönöm, olyan kedvesek vagytok, hogy gondoltok rám és drukkoltok!:) Jó érzés ám nagyon...
Már csak kicsit izgulok, inkább az idő sürgőssége miatt, váratlanul ért, hogy mindjárt szülök...:) A kényelmeskedő bébit meg meggyőzöm hogy jobb lesz neki a kitaposott ösvényen, ne kísérletezzen. Szóval megnyugszom lassan, hála a sok kedves és reménykeltő szónak! Köszönöm!!!

Strugamano írta...

Minden rendben lesz!

FKriszti írta...

Szerintem itt már annyian drukkolunk, hogy bíztosan eljutott a csemetédhez: járt utat járatlanra ne cseréje le.
Minden rendben lesz meglátod!!!!

Timici írta...

Drága Era, én nem akarlak a saját "élményeimmel" riogatni:o), így csak annyit szeretnék írni, hogy drukkolok Neked, Nektek! Ne idegeskedj, pihenj amikor csak tudsz. Minden úgy fog történni, ahogy annak történnie kell, ha szülés lesz akkor úgy, ha műtét hát úgy. A lényeg, hogy mindeketten egészségesek legyetek és ne történjen semmi baj! Nekem legalábbis mindkét alkalommal csak az lebegett a szemem előtt hogy a gyerekem egészséges legyen, a többi körülmény a végén már nem is olyan fontos. Főleg mikor magadhoz szorítod majd azt a kis szuszogó csomagot;o) Csak jókat!!!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...