2009. február 14., szombat

Halacska




Samu ma eltüntetett fél tábla csokit, miközben mi pakoltunk a varrósarkomban... Mi vagyunk a hibásak, nem lehet szabad prédaként kintfelejteni egy mentolos csokit a konyhapulton...:( Ő meg a fellépővel kezében közlekedik a lakásban, nem sok akadály maradt előtte.
A varrósarkom annyira katasztrofális volt, hogy tegnap nem találtam a géptűket (se), így ma muszáj volt már rendet teremteni. A képen az látszik, hogy ha elhúzom a függönyt, akkor semmi nem látszik...hihihi.( Apró házunkban a fiaim galériaágya alatt kaptam helyet, aztán szép lassan belaktam a polcaikat is.) Drága férjemé az érdem, mostanában rendet rak mindenhol. Tegnap a konyhaszekrények kaptak új arculatot (remélem, megtalálom az alapvető élelmiszereket), és folyamatosan pakol a lakás többi pontján is. Szóval most sikerült a földön szerteszét heverő, hempergő anyagokat polcra tenni, új fecnigyűjtőm lett, és a régi varrógépemnek is lett helye. De a segítségeteket kérném: a régi gépem egy Lucznik, és hat éve nem nyúltam hozzá, hát teljesen beragadt szegény. Mivel tudnám rendbetenni, kitisztítani? Nagyon szeretnék rá vigyázni, egy kedves barátom édesanyjáé volt, és szeretném használni is, hátha tudnék vele "kukacozni", meg jó erős gép a vastag anyagokhoz. Van ötletetek, bevált módszeretek? Nem szeretném szerelőhöz vinni, nincs most rá keret...
A nagy pakolás közepette előkerült egy pár félbehagyott és elfelejtett dolog, így találtam rá a halacskára. Annakidején a Praktikában láttam, a két nagy akkor volt kicsike és kaptak pipis táskát a kollekcióból, amit ma is őrízgetnek, meg továbbgondolt nyuszis zsákot. Látszik a képen, hogy elég öregecskék már... A halacska "vadiúj", mármint régen varrtam, de azóta elfeledve hevert egy dobozban, ám most új életre kelhet egy új otthonban: megvásárolható itt.
Ma nagyon-nagyon sok jót kaptam egy új baráttól, meg is hatódtam... Milyen jó, hogy Istenünk ennyire odafigyel ránk, hálás vagyok érte!
Most megyek pihenni, ma nem is varrtam, annyira elfáradtam. Érdekes, hogy a gyerekek hogy bírják? Még mindig bohóckodnak alvás helyett... és ilyeneket mondanak: "Bárcsak egy tacskókutya lennék...!" "Hány kutya pusziljon meg reggel?" Hát engem egy se, ha kérhetném...

4 megjegyzés:

Kaoka írta...

kiseri, nem vagyok nagy szakértő, de egyszer azt mondta a szerelőm, hogy petróleummal fogja átmosni a gépemet. Persze, hogy nem vittem vissza, mert túl sokba kerülne. Szerintem próbáld leszedni az alját és megtisztítani elöbb a portól szöszmöszöktől minden porcikáját. Aztán a felső részét is. Utána mikor alaposan kitisztítottad egy jó kis olajozás észheztérítheti. Előtte ne olajozz, mert a portól még jobban besül. Ha nem lesz jobb, akkor ne is kisérletezz tovább, inkább alkalom adtán majd egy szakember.:)

Erika írta...

Köszi a sorrendet, ez eszembe se jutott volna...! És a portól petróleummal lehet megtisztítani? Vagy esetleg benzinnel?

Kaoka írta...

kiseri a portól, csipesszel ecsettel szoktam tisztogatni. :) A petróleumot hagyd a szerelőre, azt csak azért írtam, hogy ők azzal csinálják a zsírtalanítást. Előtte viszont darabjaira szedi a gépet és úgy mossa át. Te csak portalanítsd és olajozz.:)

Lonci (Győr) írta...

Igen, tessék a luznyikot megbecsülni, mert nagyon erős gép és sokat későn jönnek rá, milyen kincset adtak el fillérekért. Rendbe kell, hozni és bizony a farmer varrásnál is jó használatot tesz, én pufi dzsekiket varrtam rajta annak idején a gyerekeimnek.

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...