2013. október 3., csütörtök

Heti ötlet - Így lesz ragyogó tűzhelyed:)

Bevallom, nálam sokszor a tűzhely a legrandább a konyhában... Mivel folyton fő valami, meg mindennap kenyeret sütök, a tűzhely takarítását mindig elodázom. És aztán a kifutott tej még szinte rá is sül, ahogy alulról is kapja a meleget....
De évek óta nincs szükség semmi vegyszerre meg csodafegyverre, elég pár kanál szódabikarbóna. A tűzhelyet benedvesítem, majd szétszórom rajta a szódabikarbónát, és pár perc múlva simán letörlök minden makacs szennyeződést. Még sokszor szivacs sem kell, könnyen lejön egy papírtörlővel is.
Réka is megosztotta velem a tapasztalatát: "A tűzhely rácsára kentem a vízzel masszává állagosított szmötyit, és szó szerint zabálja a zsírt! Nem szedte le maradéktalanul, de ezt nem is lehet, nagyon régóta gyűlik, szégyen ide vagy oda :P "
A sütő tisztítása is egyszerű ezzel a csodaszerrel, most az üvegajtón mutatom be. Ilyen volt:


Ilyen lett:


A gyerekek  nagy örömmel kukucskáltak át rajta:) én is rég láttam már így...
Nem mondom, hogy nem kellett dörzsölni, itt kellett egy kis munka, de nem kell vegyszerektől fuldokolni. Anyukám, aki folyton a vegyszerekre esküszik, múltkor örömmel hívott fel, hogy szódabikarbónával takarította ki a sütőt és tényleg működik, pedig nagyon kételkedett benne, és milyen jó, hogy nem kellett a fojtogató zsíroldó sprayt szagolnia meg órákig szellőztetni...

Plusz egy tipp: a lábasokból, tepsiből az odakozmált ételt is ilyen könnyedén szedi ki, bár néha talán kell egy kis áztatás vagy akár forralás is.

7 megjegyzés:

Aranka írta...

Ezt kipróbálom, ha nektek bevált. Nem kell órákat súrolni a tűzhelyem.
: )

Medora írta...

A tűzhely rácsa elég nagy problémám. Köszönöm a tippet, erre még nem is gondoltam,hogy csirizként felvihető. Kipróbálom.

Névtelen írta...

Eri ezek szuper ötletek. :-) Nekem villanytűzhelyem van, oda nem tudom használni, de a tűzhelyre, leégett tepsikre nekem is nagyon jól bevált! Most teszteltem a fritőzön is. Forró vízbe raktam a fritőz tartozékait (rács, tartály, fedő) és megszórtam szódabikarbónával. Hagytam állni, majd szivacssal áttöröltem. Olyan mint újkorában! :-) Csillog-villog :-)

Erika írta...

Örülok, hogy örültök!:)

Kósa Márta írta...

Köszi, hogy eszembe juttattad!

Névtelen írta...

Én a sütőt úgy szoktam, hogy egy edénybe vizet teszek, be a sütőbe, amit begyújtok a legnagyobb hőfokra, amikor a víz elég forró, lekapcsolom, várok egy jó 20 percet, addigra a gőz feloldja a szennyeződést, csak le kell törölni.

Erika írta...

Kedves Névtelen! Örülök, hogy itt vagy :) Ez is nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni, köszi!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...