2013. szeptember 26., csütörtök

Heti ötlet - Légfrissítő helyett

Mostantól minden csütörtökön megosztok veletek valami egyszerű trükköt, ami nálunk bevált a mindennapokban. Lehet ez egy olcsóbb megoldás, egy recept, egy környezetkímélő módszer... Szívesen veszem, ha ti is ötleteltek, a kapcsolati űrlapon egyszerűen tudtok írni nekem. Nem baj, ha nem saját az ötlet, hiszen sokan régóta használunk jól bevált ezeréves praktikákat, inkább arra vagyok kíváncsi, tényleg működnek-e ezek a dolgok. Tehát itt csak kipróbált, működő, elérhető módszerek lesznek, nem okoskodások:)
Na jöhet az első?:)

Első trükköm, amit megosztok veletek, nem valami nagy szám.... Sőt valószínű, hogy sokaknak nem mondok újat, de azért mindig van köztünk újszülött :)
Légfrissítő talán már vagy 8 éve nincs a házunkban, most nem részletezem a kedvelt illatosítók összetételét és azok káros hatásait. Egy szellőztetés sokkal hatásosabb és a fejem sem fájdul meg a friss levegőtől... 
Na de mi a helyzet a kellemetlen szagokkal, mondjuk a wc-ben? A nagy téli hidegben nem lehet folyton nyitva az ablak, mi pedig elég sokan vagyunk ahhoz, hogy sűrűn bebüdösítsünk:)
A világ legolcsóbb és leghatásosabb szagtalanítója a gyufa: gyújts meg egy-két szálat, majd fújd el és hagyd a füstjét elszállni... Semlegesíti a kellemetlen szagokat, és nem károsít senkit és semmit:) Persze nem a kisebb gyerekek keze ügyében tartjuk, a nagyobbak pedig hamar megtanultak vele bánni, biztonságosan használják.


Néha füstölőt is használunk, ez folyamatosan hatástalanít:)
Van még egy egyszerű trükköm a szagok ellen, ami felfrissíti a szobát is: egy vizes-illóolajos oldat. Egy kiürült spricnis flakonba tölts hideg vizet (vagy lehet rózsavizet, narancsvirág-vizet), cseppents bele a kedvenc illóolajaidból, használat előtt pedig mindig rázd fel. Az én bevált keverékemben a kedvenc levendula mellett kicsi rózsafa, teafa és szegfűszeg van, néha fahéj. A szegfűszeg remekül vizsgázott a wc-ben is....:)
Próbáljátok ki és meséljetek!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez tényleg pofonegyszerű.
Az illatosítók mesterséges szagától én is fejfájást kapok, de megmondom őszintén, hogy engem még a drága parfümök illata is zavar, amikor egy elegáns hölgy elmegy mellettem, és tömény illatcsóvát húz maga után...

Erika írta...

Én is érzékeny vagyok a szagokra, ájulásig..... Mióta nincs itthon vegyszer, sokkal jobban vagyok, de sajnos még kifinomultabb az orrom :) messziről megérzek egy csomó mindent....

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...