2010. november 10., szerda

Mi van a bugyorban?:)

Avagy pelenka-titkok...:)
Tulajdonképp nem is titkok, hanem tapasztalatok, mivel páran már kérdezgették, hogyan és miként használhatók ezek a mosható pellusok. Én a Coolababyről tudok csak beszámolni, ezt használjuk (a neten több helyen olvashatsz róla, megrendelheted, kérdezhetsz, stb). Ez egy viszonylag olcsó, de szerintem kiváló minőségű pellus, valószínűleg egy drágább fajta kínai utánzata, de nagyon jól sikerült nekik:) All in one, vagyis minden egyben megtalálható benne: tartalmazza a külső nedvességzáró réteget és a belső nedvességmegtartó részt is. Ez úgy néz ki, hogy a vízzáró külsőnek van egy puha belső rétege, ami a popóval érintkezik, és a kettő között található zsebbe kell csúsztatni a frottír betéteket, amik felszívják és megtartják a nedvességet. A popsitól olyan jól elvezeti és távoltartja a nedvességet a belső réteg, hogy Barnabás popsija szinte száraz, mikor tisztábateszem!:)


Én a pénztárcánk szűkössége miatt csak 10 dbot vettem belőle, mondván, úgyis naponta kétszer kell mosnom mindenfélét, bedobom ezt is és kész... plusz 5 db betétet rendeltem mellé, mivel egy pellusba min. 2 betétet kell használni, éjszakára 3 db-ot teszek. A hiányzókat megvarrtam régi frottírtörülközőkből, 3 rétegben, remekül szuperálnak és persze spóroltam vele:)
Mosásig csak egy kupacban gyűjtöm a fürdőben, nem állnak sokáig, hiszen mondom, napi kétszer megy a mosógép legalább... Mosás előtt kézzel átöblítem, hogy a gép ne a pisis vizet forgassa egy órán át, a kakit persze még kicsit ki is dörgölöm belőle. A tépőzárakat gondosan bezárom, és mehet a gépbe minden, még a nem túl használt popsitörlőket is bedobom, jó lesz kakifogónak papír helyett (én egy tekercset se vettem papírbetétből, a törlőket használom erre a célra, remekül bevált! utána megy a kukába, ha kakis lett) Varrtam kis flanellkendőket is popsitörléshez, ezeket jobban is szeretem, a víz a legjobb a babapopsinak... és persze ezek is mennek a gépbe. Feloldott mosószódával mosom, 40 fokon, a többi fehér ruhával együtt, de néha világosszínűekhez is bekerül egy-egy pelenka. Ha fehéreket mosok, 1 dl citromlé is megy bele, de a színesekhez lereszelt mosószappan, így nagyobb a valószínűsége, hogy kijön a kakifolt... bár enélkül is nagyjából kijött, és mondjuk az is igaz, hogy eddig csak anyatejes-kakis tapasztalatunk van:) Ecettel öblítek, ez fertőtlenít és szagtalanít, soha nem éreztem még ammóniaszagot semmin (és persze ecetszagot se). Nyáron kint napoztattam és szárongattam a pellusokat, az esetleg megmaradt kakifoltok a szemem láttára tűntek el a napfény hatására... nagyon izgi volt! Most ősszel már nehezebb volt, amíg nem fűtöttünk, nehezen száradtak a belső betétek, a külsők sokkal hamarabb, de aztán megjavíttattuk a szárítógépet és azóta nincs hiány a pellusból...:)
És hogyan használjuk? Általában kettő betétet teszek a zsebbe, és fiúgyermekről lévén szó, az alsót kb. 1/3 résznél behajtom, hogy a pisi érkezését 3 réteg betét fogja fel (előtte azt tapasztaltam, hogy a pocinál ázott át folyton a pelenka). Mert igen, néha átázik, ez nem olyan gumibugyi, mint régen volt, hanem légáteresztős, ami azt is jelenti, hogy egy idő után a fizika törvényei szerint a nedvesség utat tör magának és átszivárog... Oda kell hát figyelni arra is, hogy kb. 3-4 óránként cseréljünk pelenkát, ami ugyebár a papírpelenkánál ritkábban történik, mert azt gondolnánk, amíg a pellus bírja, töltsük csak meg, pedig a babának nem biztos, hogy jó a pisis-vegyszeres cuccban feküdni... Ez a pár átázás nem vészes szerintem, gyors ruhacsere és kész.
Éjszakára viszont 3 db betét megy a pellusba, és ez valóban kibírja, pedig nálunk hosszú az éjszaka... sose teszem tisztába éjjel, alszik a szopizás után, reggel pedig 7-8 óra körül ébred fel igazán, ekkor kap csak tiszta pelenkát, tehát akárhogy számolom, kb. 12 órán keresztül nem ázik át! És közben nem dunsztolódik műanyag meg zselés meg kitudjamikben a popója...
Barnabásnak ritkán volt pelenkakiütése is, pl. akkor, amikor nagyon lassan száradtak a pellusok és eldobható márkás(!) pelenkát használtunk... tiszta vörös volt a kis popsija... meg mostanában kiütéses, talán a fogzástól...


Mindent összevetve nem sokkal több munka van vele, mint az eldobhatóval, még Hanna is tisztába tudja tenni a kisöccsét, Jakab meg összeállítani tudja a pelenkacsomagot:) Szeretek vele pellusozni, olyan szép színesek, jópofa kis bugyrot képez a babapopsin, és folyton emlékeztet arra, mennyit spóroltam vele... már rég visszajött az ára! És mivel 3 méretben állítható, szobatisztaságig ki tudjuk használni az előnyeit, tehát tovább spórolhatunk...:)

10 megjegyzés:

Anna írta...

WOW! Ez aztán beszámoló.
Ha kisbabám lesz legalább tudom mit érdemes venni! :)
SOkaknak segítesz egy ilyen leírással, többet tesz mint száz reklám. A cé még fizethetne is neked!

Enca írta...

Szia, én is érdeklődve olvasom, bár most biztos nem ruházok már be egy ilyen csomagba, mert remélem hamar megszabadulunk a pelustól, hiszen már 14 hós a kicsi. DE légyszi küldd el a megrendelési lehetőséget, esetleg árakat a mikics.eniko@gmail.com-ra, mert talán lesz még babánk, és akkor biztos, hogy nem papírpelenkázok!!! Köszi, Enca

soli írta...

Köszi, hogy leírtad! Továbbra is ez a legszimpibb a pelusok között.

Szera írta...

Egy derék asszony dicsérete.... tőlem... :)

Annamária írta...

Szia Eri!
Én is moshatóba csomagolom Johanna fenekét. Van coolababy-nk és minky pelusunk, ez is zsebes csak szörös a külseje, ez még vagányabb! Nekem a lelkemre kötötték, hogy nem lehet 5%-nál magasabb szappantartalmú mosószerrel mosni, mert eldugítja a poláros belső réteget, és kifolyik a pisi. Mosó dió, szappanreszelék kilőve. Most olvasom, hogy te reszelsz bele mosószappant. Nincs kiázós tapasztalatod?
Ja, mpstanában egy csomó emailt nem kapok meg! Nem írtál véletlenül?
G. Annamari

Erika írta...

Enca, szerintem már most válthatsz, megérné, hidd el!:) 14 hónaposan azért van még egy évetek legalább... és aztán használhatja a következő bébi:)

Itt vettem: www.bugyorbaba.hu

Annamari, bocsi, azóta pótoltam...!
Most én is a Minkyn gondolkodtam, hogy talán egy-két darabbal bővítenék... akciós is éppen:)
A vásárlás előtt én is aggódtam ezen és alaposan kikérdeztem a forgalmazót! És ezért (is) vettem bambuszos belsejűt, amit lehet mosódióval is mosni, és érzékenyebb bőrű babáknak nagyon jó. De a leírásnál az írják, h marhaepéssel lehet tisztítani, nem? vagy rosszul emlékszem?:)

Annamária írta...

Ja, bambuszos van nektek! Nekem poláros, azt nem lehet szappannal mosni, de a bambuszost lehet! (én DM-es márkájú folyékony gall seife-t használok)
Nem akarsz pelenkát varrni? Tudok linket adni ahol szabásnintát találhatsz! Pul anyagot neten lehet venni, és spec tépőzárat is ami bírja a mosást.

Névtelen írta...

És a Minkyből nincs is bambuszos, igaz?:(
Varrni?! eszem ágában volt valamikor ugyan, nézegettem én is mindenfélét, de hamar elvetettem, mikor kiszámoltam, mi mennyi és mennyi idő... szerintem nem érné meg, főleg hogy a tündérruhák is várnak...:)) Ja, és az e-bay-en feleennyiért is van...

Névtelen írta...

Haha! a lányom maradt bejelentkezve!:)) Eri voltam...:)

Névtelen írta...

Kedves Eri!
Én is mosizok és nagyon örülök, hogy belevágtam. :) Éjszakára még nem mertem, mert nálunk is igen hosszúak az éjszakák, de napközben teljesen jól működik a dolog. További minden jót neked és családodnak! Anita

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...