2009. június 12., péntek

Akinek nem inge, ne vegye magára – azaz blúz Aranyalmának ígérve

Tulajdonképpen a mi történelmünkben ezt mellévarrott ujjú ingnek hívták. Eredetileg négyzetekből állt, szokás volt néhány tájegységen a hónaljába kis négyzetet varrni még, ez volt a pálha.
A nyíllal jelölt részeket kell összevarrni, majd beráncolni a nyakát, esetleg az ujját is.


Csinosabb, ha a nyakkivágást ívesen szabjuk, és a karöltőt is hasonlóan szabjuk egy blúzéhoz. Az ujja hossza lehet bármekkora, húzott, vagy tölcséres is. Mell alatt is beráncolhatjuk.



Még csinosabb, ha az oldalát is ívesen szabjuk, vagy mellszűkítőt és háta szűkítőt varrunk bele. Vagy mell alatt elvágjuk és más anyaggal egészítjük ki.


Tulajdonképpen a végtelenségig variálható, és végtelenül egyszerű. Nálunk nagyon bevált, a lányok csecsemőkorától folyamatosan varrom mindenféle formában. És a legjobb az egészben, hogy MINDENKINEK jól áll, nemcsak manökenalkatokon! Na jó, egy bajusz jelentősen ronthat az összképen...

7 megjegyzés:

Ledorka írta...

:D Szerintem bajusszal is csini lehet.

leda írta...

Jaj, de jó! Ezt kerestem már mióta! Köszi, Eri!

Aranyalma írta...

Köszönöm!!!! Már csak centire lebontva kell kiügyeskednem..... :)
Ölellek érte! :)

Lanjahajnal írta...

Nagyon jó! Nyárra a csajszinak és magamnak is készül így egy blúz, sőt hosszabbra hagyva ruha lesz belőle. :) Ezer hála érte.

Erika írta...

Üdv itt:)) Örülök, hogy segíthettem, majd megkuksizom, mi készült. Én is varrtam ruhát anno, a derekánál behúztam, aljára meg került még egy fodor, nagyon cuki volt!

Gergely Eszter írta...

Meg kell húzni a nyakát gumival vagy valamivel? Bocs, lelkes antitalentum vagyok :)

Erika írta...

Szia itt is, Eszter:)
Lehet beráncolni és egy ferdepánttal beszegni, vagy keskeny gumiházat varrni (visszahajtva a szélet) és vékony gumit fűzni bele. Mndkettőt szoktam, vastagabb anyagnál az előbbi talán kényelmesebb.
Szólj még nyugodtan, ha tudok segíteni!!:)

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...