2010. február 16., kedd

Na itt vagyok...

... nem vesztem el, a nátha is elmúlt, és most kifújom magam, mert a teregetés sem megy már hasfájás nélkül... jó lenne egy házitündér, aki elvégzi helyettem a dolgokat, de hát... ez csak álom. Maradok én...


De hogy ne legyek ilyen lekvár, gondoltam, milyen jó lenne terhestornára járni, ki is mozdulnék legalább. Egy kismamatársammal meg is beszéltük, utánakérdezünk a témának. A védőnő elmondta, hol van, mikor, és hogy igazolást kell kérni a nőgyógyásztól arról, hogy mehetek. A társam kapott is, meg is beszélte a gyógytornásszal, hogy mi ott leszünk – erre kiderült, csak mi leszünk ott. Senki nem jár, nem is kérdezősködik felőle. Jól van, gondoltam, legalább nem lesz ki előtt szégyenkeznem a bénázásommal. El is mentem a nőgyógyászhoz papírt kérni, ahol az asszisztens közölte, nem kapok, nem ad a doktor úr.
– De miért? – kérdeztem.
– Senkinek sem ad – volt a válasz.
– Ezt nem értem – nevettem az egészen.
– Senki nem kap és kész, a kismamák ne tornázzanak! és ha valami baj történik?! Ki lesz a felelős? Különben is, négy gyerek mellett tornázik maga eleget!
Ekkor már hangosan nevetgéltem:
– Tessék?! De hát ez kismamatorna, gyógytornásszal!
– Nem baj, nem kap igazolást.
– Azért megkérdezné a doktor urat? – kérdeztem bájosan mosolyogva.
Pár perc múlva ugyanazt a választ hozta... én nem tértem magamhoz... ez itt kérem, a sötét középkor. Ennyi erővel sétálni sem mehetek, mert jeges az út. A forró vizes lábasra már gondolni sem merek... nem beszélve a szétszórt legoról a gyerekszobában. Vagy az olló és a tű... te jó ég! Hiszen terhes vagyok! Hogyan is merjek így bármit csinálni?! Feküdnöm kéne talán... de ha leszakad az ágy? vagy a fejemre esik a könyvespolc? Ezek után már cseppet sem csodálkozom, hogy annakidején Seduxent adagolt a nőgyógyászom a keményedő hasamra. Legalább egész napra kiütött és képtelen voltam bármennyit is mozogni.

Mindeközben szegény gyógytornász várja, hogy összegyűljön egy kisebb csapat, akikkel tornázhat... De mi nem adjuk fel: kismamatársam elmesélte neki tegnap a sztorimat, és az lett a vége, hogy igazolás nélkül is szeretettel vár, és édeshármasban eltornázgatunk.
Na mit szóltok? Felétek is ez a módi, vagy tényleg csak én élek ekkora sötétségben? na most elaraszolok az oviba a kicsikért, de imádkozzatok, nehogy valami bajom legyen! Akkor ki lesz a felelős?!

Ááááááááááááááááá! Nem bírom!

16 megjegyzés:

Barbi írta...

Hát, ez hihetetlen bunkóság! Hát akkor minek találták kis a kismamatornát? Nálunk volt, mehettem is volna, de rettentő messze laktunk, és télen sötétben nem tudtuk megoldani, hogy járjak. Helyette otthon billegtem időnként a nagy kék gyógylabdámon. Igenis, járjatok sutyiba! És ki a felelős? Hát mindenki maga a saját testéért, nem? Puszi!

Névtelen írta...

Jaj, de jó, h itt vagy! Te jó ég! Micsoda szokások járják felétek :o. Ezek után Kaposvárt egy felvilágosult helynek kellene tartanom (ami igencsak nehezemre esne), mert itt küldik az ember lányát tornára, ha pocakot növeszt és igazolást sem kérnek. Azért Te csak tornázz jókat és vigyázz nagyon magatokra!!! Szeretettel gondolunk rátok! Ágó

Vacskamati írta...

Ooooorvost váltani!! Még nincs késő!!
:D
Én kismama jógára jártam, mivel nem volt semmi gond a terhességemmel, eszembe sem jutott megkérdezni a dokimat, de azért megemlítettem neki és nagyon megdicsért érte.. :D

KisMesterek írta...

Ezt nem is értem, tulajdonképpen minek az az igazolás!? Én is kismamajógára jártam az első gyerekemmel és egyik legklasszabb élményem volt. A gyógytornásznak amúgy nem tűnik fel - külső jegyek alapján- hogy tényleg terhes vagy? Ekkora ökörséget, de tényleg!! Pont arra lenne szükséged, hogy ne a család körül tornázz, hanem magadra szánj időt.

inecsg írta...

Hú, ez tényleg a sötét középkor. Szülés után zseblámpát adnék a dokinak hálapénz helyett...:-)
Bocs, ez kikívánkozott.
Jómagam az elsővel jártam tornázni, a második és harmadikkal már nem. Vészesen nyílt a méhszájam, seduxen és barátai volt az én alvótársam.
Jógázni is szerettem volna, de még Szegeden sem találtam ilyesmit. :-(

inecsg írta...

az igazolás nem azért kell, hogy tudja a gyógytornász, hogy kismama-e az illető, hanem, hogy nincs semmi ellenjavallata a tornázásnak. Pl. korán nyíló méhszáj.

Kalex © írta...

Én is orvost váltanék...
Én is jártam terhestornára, de nem kellett igazolás vagy ilyesmiféle. Sőt! A doki kifejezetten örült neki, hogy tornára járok.
Különben is terhestornára járni jó dolog, barátságok köttetnek, együtt nevettek, kikapcsolódtok. Sztem jár egy kismamának ez a torna, főleg egy 4 gyermekes anyukának kell a kikapcsolódás, hogy maga legyen. :o)
Remélem megoldódik a problémátok! Kitartás!!!

ccsigaház írta...

az eszem megáll! azért ennyire még nálunk se sötétek...

Ledorka írta...

Megdöbbentem. Bocsánat, de ez a doki hülye. Persze, hogy sokat mozogsz a gyerekek mellett, de az nem ugyanaz!
Én sose kértem igazolást, eszembe se jutott, csak tornáztam.
Nincs más orvos a környéken? Ha így áll a tornához, hogy áll a szüléshez, vajon?

Erika írta...

Hihi! pont ilyen válaszokra számítottam!:) Mostantól engem se érdekel a véleménye... bár eddig se sokat foglalkoztam vele. Váltani nem tudok, az egyetlen szülész-nőgyógyász a környéken, meg nem is fogadok orvost. Aki lesz, annál szülök. Nála nem, mert szülést nem vezet. Érdekes ez is...:) a másik nőgyógyász a városban pedig el van tiltva... lehet, hogy tényleg a középkorban élek???
Én mindenesetre folytatom az itthoni labdás tornámat is meg eljárok a gyógytornászhoz. Punktum.

Rita írta...

Hát én 25 éve szültem utoljára....az a sötét köepkor volt, nem szeretek visszagondolni rá! Viszont a lányom egy születés házban hozta világra a babocánkat, ahol két bába és egy orvos vigyázott rá, lesték minden kivánságát, sétáltatták, teáztatták, egyszoval foglalkoztak vele. Sosem voltunk egyedül, pedig azért maradtam mellette mert emlékeztem hogy a legroszabb az volt hogy egy napon keresztül feküdtem a szülöszobán és akutya se szolt hozzám.
Szerintem ez is közrejátszott abban hogy gyorsan, minden gond nélkül megjött a babocánk:-))Amugy annál a szülésznönél vettünk részt a szülés-elökészitön, aki aztán szülés közben mellette volt, ö ajánlotta a gimnasztikát ahova a lányom el is ment. Nagyon meg vollt mindennel elégedve, és a terhesség és a szülés is egy kellemes élményként maradt meg!

Monika írta...

Én is orvosváltást akartam javasolni....:( Francba,hogy nem lehet!A másik meg el van tiltva???te jó ég,Kiseri,ez tényleg nem egy biztonságos környék.:)De nem a torna miatt,hanem az orvosok miatt....:(
Puszillak,okos vagy és jó tornászást!
Akkor már most azt megírom,hogy a menyem a második babókát otthon szeretné szülni.Na?????Ehhez ne szóljatok semmi rosszat,mert így is izgulok,bár teljesen megértem.Felvettem a kapcsolatot Orsival.(hordozókendős blog).Ő otthon szülte mind a hatot-ha jól tudom.

Freemam írta...

Mammka!
Jól tudod!

Hidd el, ez enhéz döntés volt emghozni és támogasd, ahogy erődből tellik!
Hallgasd meg, mert abból kiderülhetnek a miértek is......

Számolj majd be erről, ha menyed engedi!



Kiseri!
Ez a doki egy nemnormális. Mindenki azt mondja, hogy mozogni, hogy ne tunyuljon el az ember és lazítani, hogy ne feszedjen el. Nem is értem......
Jól csináltad!
Örülök, hogy meggyógyultál!

Anna írta...

De jó hogy írtál, már hiányzott.
Háááááááááááááááát, tudod mit gondolok a határon innenről?
Mosolygok belülről, hogy az itteniek, szaladnak Magyarországra orvost keresni mintha ott lenne a Mennyország! Azért itt is lehet kapni mindeféle orvost, de van ettől fejlettebb is! Nem hiszem el hogy valaki ennyire rövidlátó legyen. Azt gondolja ha ő nem ad igazolást akkor a betegei ülnek a fotelukban otthon?

Cila Zzy írta...

Hát, ez csúcs! Engem anno nyaralni nem engedett el a dokim, illletve azt mondta, h csak óceánhoz mehetek punnyadni, Balatonra tilos, usziba meg pláne. A tengereket sem ajánlja még igazán, csak a nagy óceánok partját. Amúgy meg Rubint Rékáztam és Kállai Ildikóztam, és nagyon jó volt. 9 hónaposan még úgy szaladtam, hogy csak lestek utánam... és 18kg-t fogytam a várandósság idején. Szóval, ha ... te úgy érzed, h bírod és mehet, akkor hajrá!!!

Timici írta...

ne haragudj, de hangosan kacagtam, főleg a leszakad az ágy résznél
tudom nem vicces amúgy a dolog, sőt! de örülök, hogy Te a humorodnál maradtál a gyógytornász pedig a józan eszénél, jó tornázást Nektek 5ösben;o)

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...