2013. december 19., csütörtök

Heti ötlet - Illatos otthon

Minden otthonnak megvan a maga illata, és milyen jó ilyenkor télen hazaérve beszippantani! Akik hozzánk jönnek, mind azt mondják, jellegzetes szappan-illat lengi be a lakást, de én már csak a cserépkályha szagát érzem, amit nem annyira szeretek...
Nem csak az illatélmény lehet fontos télvíz idején, hanem a levegő frissítése, tisztítása is. A hideg miatt ritkábban szellőztetünk, a bacik és vírusok pedig gyorsan szaporodhatnak a fűtött lakásban. A legfontosabb dolog a szellőztetés, méghozzá a jó szellőztetés. A helyes technika a rövid ideig tartó intenzív szellőztetés, sarkig kitárt ablakokkal, pár percig. Így nem hűlnek le a falak, de a levegő gyorsan kicserélődik és könnyebben újramelegszik a szoba. Ezt napi háromszor meg kell tenni, de ha beteg van a családban, többször is.
Betegség idején segítenek még az illóolajok is, kis párologtató mécses használata. Fertőtlenítő a levendula, a teafa, citrom illóolaj. Ám kínai barátaink, mikor beteg voltam, rizsecetet hoztak ajándékba:egy tál forró vízbe kell tenni egy-két kanálnyit és párologtatni a szobában. Nem túl kellemes az illata, de garantáltan fertőtlenít :)
Ha nem szereted vagy nem bírod az ecetet, citromleves spricni is segíthet.


Nálunk most a narancs a kedvenc, igazi téli illat!:) Hanna szegfűszeggel tűzdelt egyet, kis csészébe ültette, ez illatozik az asztalon. Ám kevésnek éreztem, egy idő után megszokja az ember és alig érzi. Ezért a nagy narancsevésből maradt héjakat kis lábaskába tettem, vizet engedtem rá, dobtam bele szegfűszeget, fahéjat, gyömbért, majd felforraltam. Kis lángon, éppenhogy pöszörögve főztem egy darabig, és csodás illat járta át az egész házat! Próbáljátok ki, függők lesztek... :) Pár napig használható, addigra úgyis lesz újabb adag narancshéj...
Most citromhéjat fogok próbálni bazsalikommal.... Két másik kedvenc :)

1 megjegyzés:

Medora írta...

Szép ez a narancsos szív, megcsinálom én is. Az illattippet is köszönöm.

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...