2013. december 4., szerda

Heti ötlet - Hajfestés hennával

Amikor pár éve őszülni kezdtem, még kicsit büszke is voltam, végre nem néznek kislánynak :) De nem sokáig tetszett, mert pont kétoldalt, a halántékon gyülekezik a legtöbb fehér hajszál, és mivel göndörödnek, nagyon idétlenül néznek ki... Festettem hát a hajam, nem is gondoltam bele, hogy jó-e ez vagy sem. Aztán ahogy olvastam a hennáról, elkezdte piszkálni a csőrömet, tetszett a színe, na és az, hogy növényi.
Utánaolvastam, kutattam, és megrendeltem egy adagot. Közben hagytam lenőni a festéket 3 hónapig, nem volt szép látvány, de fontos, hogy a mérgek ürüljenek, mielőtt a hennázásnak nekivág valaki.
Az interneten sok receptet talál, aki ezzel festené a haját, én azt osztom meg veletek, ami nekem bevált, én így használom:
Kis lábasban vizet forralok, benne pár diólevéllel, szegfűszeggel és egy kis instant kávéval. Ezek kicsit sötétítik a hatást, nem szeretnék égővörös hajat, inkább az eredeti gesztenyeszínhez közelítek.
Kb. 15 percig főzöm ezt a löttyöt, majd hagyom melegre hűlni. Nem langyosra, az már nem jó.
Kis porcelántálban (mert arról lemosható) összekeverem az élénkzöld porított hennával, lassan adagolva hozzá a folyadékot, hogy sűrű tejfölre hasonlítson az állaga. Illóolajat cseppentek bele, levendulát, eukaliptuszt, ami jólesik, de ez el is hagyható.
Sokan panaszkodnak a szagára, én inkább illatnak mondanám: átmenet a széna és a sóska között, mindkettőt szeretem :)
Mint a hajfestéket, felviszem a hajamra, tincsről-tincsre, jól bekenve mindenhol. Zuhanysapkát húzok a fejemre, törülközővel körbecsavarom, hogy melegen és nedvesen tartsa, és legalább 3 órán át nem mutatkozom nyilvánosan.... Az időközben kicsöppenő vagy csordogáló hennát pedig gondosan letörölgetem :) de ha ottmarad, az sem nagy baj, könnyen lemosható, nem fogja meg a bőrt.
Ha letelt az idő, nagyon-nagyon alaposan kiöblítem a hajamból, szappannal megmosom, ecetes vagy citromos vízzel leöblítem és kész! Egy-két hajmosás után már nem ereszti a színét, igazán tartós.


Párhetente újrafestem, ahogy nő a hajam, de akkor tényleg elég csak a hajtőre kenni, ugyanis a henna nem a haj külsejét festi, így nem kopik, benne marad a hajszálban.
Gazdaságos is, másfél éve használok egy 250 grammos csomagot, és még bőven van benne...
Egészséges, mert ez egy gyógynövény, ami fertőtlenítő, bőrregeneráló, megszünteti a korpásodást, zsírosodást, hajhullást, erőssé és vastaggá teszi a hajat. Keleten még a tetvek ellen is bevetik, sőt lázcsillapításra, hűsítésre is használják.
Szerintem az így festett haj színe természetesnek tűnik, én nagyon meg vagyok elégedve az enyémmel. Sose festeném többé vegyszerrel, akkor inkább maradok ősz.....

3 megjegyzés:

Barbi911 írta...

A hajad tényleg gyönyörű :-)

Gergely Eszter írta...

Mennyire lett vörös? Én mindig attól félek, hogy bordó lesz. A képen olyan, mintha neked is egy kicsit bordós lenne. Amúgy én is hennázni tervezem, de még várok. Én azt szeretném, ha sötétbarna lenne :)

Erika írta...

Barbi, köszi :)
Eszter, inkább gesztenyeszín, a képen nem jó sehogy se a színe, nem adja vissza az igazit.
Ha sotétïteni szeretnél, fekete teával, kávéval, diólevéllel lehet, bár kiszámíthatatlan:)
Függ az eredeti hajszínedtől is.
Antalvalinál találsz róla több infót, meg segítséget!

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...