2013. március 17., vasárnap

Gyurmóka:)



Egyik este gyurmát főztem. Na nem vacsorára... hanem mókázni!
Egy kislábosban melegítettem 2 bögre vizet, tettem hozzá negyed bögre sót, 1 evőkanál olajat és 2 teáskanál citromsavat. Mikor kezdett langyosodni, hozzázúdítottam 2 bögre lisztet és fakanállal kavartam. Úgy nézett ki, nem lesz belőle gyurma... olyan volt, mint a nokedlitészta, ragadt és csúszkált. Aztán egyszercsak elkezdett változni az állaga ott, ahol hozzáért a lábas oldalához. Lassabban kavartam, hogy jobban érje a meleg a masszát és szemmel láthatóan lazult az állaga, kezdett olyan lenni, mint amilyennek lennie kell:)

Mikor eltűnt a csirizes rész mindenhonnan, kiborítottam egy tálcára, átgyúrtam. Szupeeeer!!! olyan volt, mint a drága "pd" betűs gyurma! Hogy a színe is olyan legyen, több gombócra osztottam és Hannával beszíneztük a gombócokat ételfestékkel. Alapszínek voltak itthon: piros, sárga, kék és zöld, ezekből remek színeket hoztunk össze!:) Érdemes gumikesztyűben gyúrni, mert erősen fognak a festékek... olyan volt a tenyerem a narancsszíntől, mintha Indiában sáfrányt szedtem volna....
És aztán jött az igazi gyurmóka! Senki nem tudott ellenállni, még én is odaültem dolgozni velük:) Az állaga szuper, a színek már nem fogtak, és nagyon jól keverhetők még! 
A kész műveket fémtálcán a langyos konvektorra tettük és két nap alatt kiszáradtak, használatra készek. A maradék gyurmát pedig zacsiban a hűtőbe tettük egy következő alkotóestig... 
Próbáljátok ki, olcsó, ehető (de nem finom), és egyszerűbb elkészíteni, mint ahogy leírtam:) 
Jó mókát!:)

4 megjegyzés:

Ildikó írta...

és komolyan az adóbevallási segédlet az alátét? had szokja a gyerek?
Ildikó

Erika írta...

Papír - papír...:) ez is jó valamire:)) amúgy 2009-es...

Juccantó írta...

Szépek vagytok,de "élőben" milyenek lehettek?:)))

Erika írta...

:) meg szebbek....:))

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...