2012. december 12., szerda

D(T)éligyümölcs télire

Nagyon rosszul indult a napom, semmi nem úgy sikerült, ahogy terveztük, összevesztem egy ismeretlen nőszeméllyel (ééén.... egy hülye parkolás miatt, máskor legyintek és otthagyom, de tegnap... úúúgy szégyellem is magam), hiába várakoztam valakire -5 fokban, gyerekestül, szétfagytak a lábujjaim, kicsúsztam az időből és nem tudtunk elintézni semmit, még bőgtem is...
De tudom: "Jobb egy dolognak a vége, mint a kezdete"(Prédikátor 7:8) Hát igyekeztem szebbé tenni a napom...

A minap olcsón jutottam hozzá nem túl szép narancshoz, gondoltam, itt az ideje kipróbálni a narancsdzsemet.
Először gondosan átmostam, átsikáltam a narancsokat meleg, mosogatószeres vízzel.
Majd almaecetes vízben áztattam bő félórát.
Tudom, ez sem az igazi.... akinek fenntartásai vannak (nekem is van sok sokmindennel), lassan már nem is ehet semmit.... de most nem akartam kihagyni a narancshéjat a dzsemből, szeretem a kissé fanyar, kesernyés ízét.

A recept szerint jártam el, bár csak pár narancs héját szeleteltem fel, nem voltak túl szépek. Ja, és a citromot kihagytam, de nem is hiányzott belőle.
Teatojásban raktam hozzá szegfűszeget, löttyintettem bele rumaromát, és hagytam, hogy másfél órán át beillatozza a lakást... nagyon ígéretes volt, féltem is a csalódástól....:)
A végén még kapott egy kis fahéjat és gyömbért, aztán gyorsan üvegekbe zártam, egy kis adag pedig tálkában várta a vacsorát. Illetve mi vártuk a vacsorát... közben gyönyörűen megdermedt a dzsem, gyönyörű lett!






Nem kellett csalódnunk, pont olyan kellemesen fanyar és kellően édes lett, amit nem tudsz abbahagyni.... és a házi teljeskiőrlésű kenyerünkkel olyan, mint egy sütemény...

Nincsenek megjegyzések:

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...