2012. december 21., péntek

A szélhámos zsaroló és a hercegnő levelezése – avagy komédia egy tizednyi felvonásban

Ne valami angolszász irodalmi remekműre számítson az, aki betekint ebbe a felettébb érdekes levelezésbe. De tanulságul mindenkinek szolgálhat, kicsinynek és nagynak, tapasztalatlannak és tisztes ősznek egyaránt. Mert veszélyes kór az, ami rágja ma az ember szívét... ennek gyökere a butaság, gőgben szökken szárba, virága a mérgező indulatokkal teli gyűlölködés...

A szélhámos:

"Kedves ...!

Igazából reggel, mikor a leveled olvastam, köpni-nyelni nem tudtam a meglepettségtől. Szívesen jótékonykodok, mindig szoktunk, bár mi is rászorulnánk öt gyerekkel, de tudod te is, hogy mindig az ad szívesebben, aki maga is átérzi, milyen nélkülözni...
Ha ez volt a terved a mamusszal, nem került volna semmibe megkérdezni engem, mit szólok az ötlethez. És lehet, hogy igent mondok.
Bár lehet az is, hogy elkerülte a figyelmed, hogy a mamusz árát és a te postaköltséged már rég visszautaltam, és azt hitted, a saját mamuszoddal jótékonykodsz.
Ám így valóban mellbevágó volt az élmény... hetekig rendezkedtél, milyen legyen, mekkora, hogyan jusson el, én próbáltam alkalmazkodni, segíteni minden kívánalmadon, szervezkedtem én is, bár pl. a leírásban ott van a meskán, hogy személyes átvétel Nagykőrösön lehetséges... Mindennek ellenére türelemmel és mosolyogva próbáltam kezelni furcsa stílusod, bár néha bevallom, elgondolkodtam, mit gondolhatsz rólam és úgy általában a kézművesekről...
Rosszul esik, hogy ennyi ráfordított idő és energia után azt kapom, hogy a munkám gyakorlatilag egy gyűjtőbe kerül, az én akaratomon kívül. Úgy lett volna becsületes részedről, ha megkérdezel, nem egy mondatban közlöd, hogy már tárgytalan a dolog, nem fogom visszakapni azt, ami az enyém. A meska szabályzata sem így szól, és semmilyen adásvétel esetében nincs szó arról, hogy a vevő rendelkezik a visszafizetett termékkel.
Így arra kérlek, utald vissza a mamusz árát. Ha már a mamuszt nem kaphatom vissza...
"

A hercegnő:

"Kedves Erika,
Nem ijesztettel meg a "jogi zsarolassal" ugyanis semmi alapja!
...
Nem ijedtem meg. Nem csialtam semmi torvenyelleneset. Nem loptam, nem hazudtam. EGesz egyszeruen vasaroltam egy alkalmatlan termeket, amiert visszakaptam a penzt, es en visszakuldtem az arut.
Az elado trehanysaga, hogy keptelen visszavenni a termeket, nem az en hibam.
Most jut eszembe hogy meg nem adtam le az ertekelesed a Meskan. Ha tovabb zaklatnal, nagyon szivesen figyelmeztetem a tobbi esetleges vasarlot hogy nehogy beleessenek ugyanabba a hibaba mint en. Ugyanugy a Meska szerkesztetoit is figyelmeztetem az egyik eladojuk szelhamos-zsarolo hozzaallasarol.
Valaszthatsz!
Udv es "kellemes unnepeket" Neked is!"
 
A szélhámos:
"Olvasd végig a levelezésünket, kedves, te magad kértél személyes átvételt annak ellenére, hogy írtam, Nagykőrösön lakom. A Nyugatiban azért nem akartad átvenni a csomagot, mert neked nem volt jó az időpont, öcsémet meg mégsem ugráltathatom hétköznap (ahogy te kérted)... stb, stb, a levelezésből sokmindenre fény derül. De ezek a tények teljesen lényegtelenek abból a szempontból, hogy se a mamuszomat, se a pénzemet nem kaptam meg.
Zsarolásról szó nem volt, legalábbis az én levelemben, ellenben te fenyegetőzöl sőt választás elé állítasz. Inkább nekem kéne figyelmeztetnem a többi kézművest...
Írtam a meskásoknak, egyikük már válaszolt is. Ha neked úgy jó, írj rólam negatív értékelést, nem hinném, hogy visszariasztana bárkit, szemben a sok pozitív értékeléssel, ellenben te nem fogsz jól kijönni belőle sehogy. A meska nem az a felület, ahol ezt a stílust folytathatod. A törvény az törvény, ha nem ismered, akkor is, vagy ha azt gondolod, rád nem vonatkozik, akkor is.
Kérlek, nézz utána a jogszabályoknak.
Én sem követtem el semmit, nem vagyok "haszonleső", ahogy írod, hisz a mamuszon semmi hasznom nem is volt, gyerekáron kaptál egy felnőtt méretet, aminek az árát is visszakaptad végül, igaz? Nem vagyok zsaroló sem, hisz nem állítottalak választás elé, ahogy te tetted velem, megfenyegetve a hitelrontásommal. Lépj egyet hátra, és próbáld meg tárgyilagosan, kívülről nézni ezt az egészet: fordított helyzetben pl. te jogosnak éreznéd, hogy se mamusz, se pénz?:) Ha te kifizeted nekem a mamuszt, én elküldöm, de visszakerül, mert te nem tudod átvenni, 2 hét múlva rendelkezhetek úgy, hogy másnak adom és a pénzt is megtartom? te is beláthatod, hogy ez nem így van..."
 
Álljon hát ez itt okulásul minden kézművesnek és művésznek, és mindenkinek, ki a két kezével keresi kenyerét... Mert  ne higgye senki, hogy felcseréltem a szereplőket... neeem, a világ cseréli fel, kérem... Ki eddig nyílt és egyenes volt, azt mondják ma bűnösnek, és ki téves úton jár, az az igaz ember.

5 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Erika nagyon sajnállak, bár személyesen nem ismerjük egymást, de a levelezéseinkből és a blogodból egyértelműen látszik, jószándékú, segítőkész, kedves vagy és nagyon precízen dolgozol. A nő stílusából ítélve, te se a pénzt, se a mamuszt nem fogod visszakapni. Ha elfogadsz egy tanácsot tőlem: legyen neked ez egy tapasztalat, ami ugyan lelkileg, időben és anyagilag is sokba került neked, viszont ezt a negatív tapasztalatot a jövőben igyekezz a javadra felhasználni: aki egyedi méretet kér, annak ne dolgozz ingyen, kérd meg a munkád árát; ha felnőtt méretet kér, ne gyerek áron számold fel neki...és ha valakinek nem tetszik a tőled megvásárolt árú, és 8 napon belül visszaküldi neked, addig amíg nincs a kezedben a termék, ne utalj senkinek pénzt vissza.

Nyafkamacska írta...

Egy ilyen jellemtelen alak biztosan nem csak veled csinálja ezt. Kéne egy fekete lista nektek és oda vele.

Rita írta...

Hát, ez tényleg beteg........ Erika, add le azt az értékelést, nehogy más is belebotoljon és üzleteljen vele. Nem tartozik szorosan a témához, de tegnap voltam a mellettünk levő ismert üzletlánc boltjában, ahol szintén lehet mamuszt kapni, persze nem kézműves munkát..... 3500 Ft-ba kerül a karácsonyi akcióban. Szerintem nagyon-nagyon olcsón, szinte anyagárban dolgozol, nyugodtan kérhetnél valamivel többet!

szi írta...

Szi Erika, régóta olvaslak. Nagyon durva, ami történt veled. Nem tudom, mekkora összegről van szó, de szerintem pont elég kicsi ahhoz, h ne legyen értelme jogi lépéseket tenni. Gondolom, ezt a megrendelő is tudja, ezért viselkedik így. Szerintem, szépek a mamuszok! Nagyon kis finom, nőies darabok! Üdv, Ildi

Erika írta...

Kedvesek vagytok, jólesik:) Szerintem se fogom visszakapni a pénzem, de megírtam az esetet a meska blogján is, az elállási jogról szóló részhez, és írtam egy egyszerű negatív értékelést. Életem elsőjét... sajnálom szegényt, nem akartam elrontani az évvégéjét... De sokat tanultam belőle, az biztos:) remélem, ő is...

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...