2012. február 13., hétfő

Te szeretsz takarítani?



Én bevallom, neeeem... Hiábavalónak és végtelennek tűnik, egy örök körforgása a porcicáknak és szennyes edényeknek. Amikor azt hiszed, kész vagy, kezdődik elölről...
És régebben nem szerettem azt sem, hogy drága. Mindenféle vegyszereket tukmáltak ránk, ami nélkül elképzelhetetlennek tűnt a ház tisztántartása. Kemény tízezreket költöttünk takarításra, mosogatószerekre, és a napi 2-3 mosásnyi szennyesünkre...
A vegyszerek okozta kárra nem is gondoltam addig, míg Jakab ekcémás nem lett. Először csak az öblítőt hagytam el, helyette ecetet használtam. Valamennyit javult a helyzet, de azért fel-fellobbant az a fránya ekcéma, és a többiek száraz bőre sem volt bíztató. Elkezdtem mosódiót használni mosószerek helyett, meg mosószódát, takarítani is ezeket vetettem be, a jól bevált ecettel és a kedvenc szódabikarbónával. Aztán jött a háziszappan, ami csodákat tett, Eszter azóta is sokat emlegetett nőszemély nálunk:)
Aztán itt vannak a kozmetikumok: kipróbáltam a csodás, mindenre jó sheavajat, és ezután lassan eltűntek a polcról a bolti krémek, helyette készítettem kakaóvajból, olivából, gyógynövényekből, még popsikrémet is. Házi készítésű dezodort és fogport, fogkrémet használ a család, és persze a saját szappanjainkkal mosakszunk.
És érzem, hogy nem itt a vége...:) még mindig vannak egyszerű, olcsó praktikák, amivel nemcsak spórolhatunk, de egészségesebbek is lehetünk.
És akkor a válaszom így teljes: nem szeretek aaaannnyira takarítani, de minden alkalommal, mikor a szódabikarbóna egy törléssel lehozza a kifutott és odakozmált tejet a tűzhelyről, fülig ér a szám... és amikor leszedem a száraz ruhát a kötélről és az tiszta és puha, örömmel pakolom el a szekrényekbe... vagy amikor a vízforralóból játszi könnyedséggel tüntetem el a vízkövet a citromsavval, jókedvvel főzöm a következő teát... és még sokáig sorolhatnám:) Örömmel tölt el, hogy a házunk lehet fillérekből is tiszta, és közben óvom a környezetem, a gyerekek bőrét, mindannyiunk egészségét.
Van egy kedvenc oldalam, a lukreciakencei.hu, elképesztő dolgokat találok, ha elkezdem böngészni! Szinte végtelen mennyiségű recept és ötlet van összegyűjtve egy helyre, a borotvahabtól a popsitörlőn át a mosogatószerig.
Ha kedvet kaptál kenceficézni vagy szappant főzni, vagy csak pár háziszert keresel a takarításhoz, szívesen segítek infókkal, tapasztalatokkal, linkekkel, és mostantól alapanyagokkal is itt és itt.
Ha egyre többen próbálunk meg másképp élni, mint amit ez az anyagias világ diktál, talán segítünk valamit gyönyörű bolygónkon... van egy mondás: "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!"



 "... Jehova, az egek Teremtője, Ő, az igaz Isten, 
a föld Megformálója és Alkotója, 
Ő, aki megszilárdította, 
aki nem pusztán a semmiért teremtette, 
aki azért formálta meg, hogy lakjanak rajta"
                                              (Ézsaiás 45:18)

8 megjegyzés:

fxtina írta...

én is sokszor értelmetlennek és soha véget nem érőnek látom a házimunkát. egy rendes-rendrakós férj mellett is folyton valamit suvickolni kell... el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen nagy családban, mint a tiétek, hogy oldanám meg a házimunkát... a Fly Ladyről hallottál már? http://www.urban-eve.hu/bejegyzesgyujtemenyek/flylady-program/
a citromot, ecetet, szódabikarbónát én is használom tisztítószerek helyett, a mosódió sajnos nálunk még nem elérhető...

Névtelen írta...

De elérhető. Lehet rendelni, kapni bioboltokban, és úgy emlékszem a dm-ben is.
Belli

Erika írta...

Krisztina, menne neked is, hidd el:) belerázódnál:) viszont a Flylady nekem nem megy... én attól rapszodikusabb vagyok, nem tudok ragaszkodni egy folyamathoz, na meg a gyerekek is mindig változtatnak a terveken. Néhány dolgot tanultam belőle és használom, de az egész folyamat túúúl sok...:)
Szerbiában vagy, ugye? (az esküvős beszámolód csodaszép...)
Ha ott van dm vagy auchan, talán kapsz náluk mosódiót.

Szera írta...

Drága barátnőm! :)
Nézz be hozzám! :)
A takarítás dicséretétől nem nyilatkozom!:)

Kósa Márta írta...

De jó, hogy ideértem!
Éppen azon morfondíroztam a napokban, hogy átgondolom tisztítószer használatomat.
Akkor mostantól követlek....

A.C.E írta...

Köszi Eri!! :)

Farmgirl írta...

Kedves Eri,

Örülök hogy az Ézsaiás 45:18-cat szó szerint idézted:)

Köszönöm a bejegyzést,már régen keresek olcsóbb, kivitelezhetőbb és egészségesebb dolgokat a háztartásunkba.

Legyen szép napod:)

Erika írta...

Alice, a bibliaverssel kapcsolatban mire gondolsz?:) írhatsz mélt is:)

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...