2011. október 19., szerda

Sütiillat...

... ingerel minket folyamatosan... pedig ezek sajnos nem ehetők...

Megérett végre Anyukám rózsás-kecsketejes szappankája, ennek inkább csak a kinézete ingerlő...

 
Na de ez a kamillás olivaolajból, kecsketejből és grapefruitból készült szappan fogalmamsincs, miért áraszt magából intenzív almás-sütemény-illatot!:) De már nagyon haragszanak rá a gyerekek...


És a legviccesebb kísérletem eredménye (mert muszáj folyton kotyvasztani és próbálgatni mindenfélét...):

Barátnőmmel ki akartuk próbálni, milyen lesz disznózsírból a szappan, meg azon agyaltunk, lehetne-e használt sütőolajból is szappant készíteni. Merthogy a régi asszonyok is mindenféle maradékot használtak a szappanfőzéshez... Na én két legyet ütöttem egy csapásra, illetve hármat: folyadéknak a nyárról árválkodó sangriát használtam, fűszeres-illatos jódszínű valami lett belőle... És volt itthon pici disznózsírom meg egy adag használt napraforgóolaj, amiben lángos és pár szem krumpli sült. Hát ennek is olyan fini illata lett! Kis fahéjjal még jobban megbolondítottam, semmi illóolajat nem kapott, és olyan fűszeres illata van, mint egy téli keksznek! Eredetileg mosásra szántuk volna, de már csak a színe miatt sem lenne alkalmas rá....:) és sajnálnám is...

Én még nagyon kezdőként bukdácsolok ebben a szappanoskodásban, de van egy kedves barátném, aki sokat segít a tapasztalatával. Juccantó, hálás vagyok a türelmedért!

Ő ilyen szépeket tud...:)

5 megjegyzés:

inecsg írta...

csodásak!

orsolya vanessza kiss írta...

Háttt.... :))

AZ ötlet nem rossz, hogy újrahasznosítani az alapanyagokat... de azért nem mindegy, hogy mit viszel fel/be éppen a bőrödre.. én személy szerint használt , sütött napraforgó alajat soha az életben nem használnék fel. Éppenséggel rákkeltő :) De az ötlet nagyon jó... valahogy tovább kellene gondolni :)


Ügyes vagy, biztosan egyre szebb szappankák fognak a kezed alatt cseperedni... mert ugye idő teszi a mestert! :)

puszi: vanessza.

Juccantó írta...

Milyen jó is az,ha a saját kezünk munkájának gyümölcsét érezzük!Biztos finom az illata is,szeretem a fahéj illatát és én is gyakran használom.Szerintem az újrahasznosított olajjal készült szappannal Te valószínű mosni szerettél volna,mert ahogy Vanessza írja a bőrünkre nem való,de ezt Te mint gyakorlott anyucika tudod!
Látom elkapott a szappankészítés "gépszíja",a variációk a végtelenek....:))))))))

bubi írta...

Óóó, de szeretném kipróbálni. Lúgot még szereznék is, de pálmaolajat, kókuszolajat, stb... fogalmam sincs hol vehetnék...

Erika írta...

Vanessza, tuudooom....:) tényleg mosószappannak készült, de a bor miatt nem mernék vele foltot tisztítani... azért majd kipróbálom, ha megérett.
Azt azért tudod, hogy az összegyűjtött használt olajokból gyárakban szappant készítenek?:) ki tudja, a kedvenc krémes szappanjában mi az alapanyag?!

Jucc, ezt nem lehet abbahagyni!:) Hanna azt kérdezte egyik nap, minek ennyi szappan?! de könyörgöm, 3 nap alatt heten simán elmosunk egyet!!! (ez azért jó érv, nem?:))

Bubi, netes áruházakban vagy gyógyszertárakban nézz körül! és rajta!:)

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...