2011. szeptember 13., kedd

Illatos konyha

Aki ismer, tudja, mennyire szeretem a szappanokat. Tudja, hogy a szappanokat szeretem, évek óta nem vettem tusfürdőt. Folyékony szappant a gyerekek miatt veszek, de mindig hígítom, kézmosásnál úgyis szétpacsálják... Bár néha mosódiófőzetet töltök bele, most is azt használjuk, ez fertőtlenít is kicsit. És ilyenkor hiányolják a habot... miért hisszük azt, hogy ami habzik, az tisztít?! na mindegy.
A lényeg, hogy régóta kacérkodok a szappanfőzéssel, de nem volt merszem belevágni. Olyan misztikus, titokzatos folyamatnak képzeltem, amihez még nem éreztem magam bátornak. Lúgok, égésveszély, mindenféle olajok és kencék, védőruha, maszk, kivárni, pihentetni, stb.
Aztán Szera barátném elújságolta, micsoda illatos szappant készített, otthon, a konyhájában! És kaptam is belőle:)  mesés!
És akkor arra gondoltam, én is meg tudom csinálni! Aztán bújtam a netet, mit kell tudni a szappankészítésről, az olajokról és lúgról, mikor mit kell tenni és hogyan. Annyira, hogy napközben elbambulva is a szappanokon járt az agyam, és éjjel álmomban szappant kavartam és daraboltam... Akkor Jánosom azt mondta, mostmár elég! Elzavart alapanyagokat beszerezni, és tegnap este, mikor elcsitultak a gyerekek (na jó, nem bírtam kivárni, míg alszanak, A padlást nézték egy kicsit, de nem jöttek a konyha közelébe), kavartam és melegítettem, szemüvegben, maszkban, gumikesztyűben.
 És Jakab, aki most kezd kémiát tanulni, a pólóját az orra elé húzva tisztes távolból figyelte az exoterm folyamatok lejátszódását A MI KONYHÁNKBAN – ez már igazán tudományos-fantasztikus!


Ez lett az eredmény, de psszt! még nem is szabadna kitakarni, alszik! Csudafinom levendula-illata van... Persze ha már nekiálltam, két adagot készítettem: a másodikba egy régi kedvenc parfümöm maradékát zutyantottam, igazi nőcis szappan lett.
Hát így állunk, kérem. talán sikerül ellátni a családot természetes szappanokkal, mert innentől nincs megállás, szenvedéllyé válik és folytatódnak a nappali elbambulások és a lúgszámolós-szappandarabolós álmok...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jóóóó! Biztos jól sikerültek :)
Én is nagyon félek a kémiai részétől,így mindig inkább vásárolok házi szappant:) Na ezt a gyerekek nem szétpacsálják, hanem eláztatják. :)))

Névtelen írta...

Szia!

Olyan ügyes vagy! Ezt már én is régen szeretném kipróbálni, de nem volt merszem...eddig.
A recept az titkos, vagy megismerhető?- Már ,ha nem túl bonyolult a készítése:

Tünde

Babi néni írta...

Én attól tartok, hogy nagyon büdös a folyamat és sose tudom kiszellőztetni. :o)

Nagyon ügyes vagy, hogy belevágtál.

Erika írta...

Patrícia, hát ez az! a szívem szakadt meg a sok elúszott szappanért... így a költsége kb. ötöde, de lehet még olcsóbb:))

Tünde, nekem ez az oldal volt a legnagyobb segítség:
http://illatosszappan.blogspot.com/

Altair, nem büdi, nyitott ablaknál csináltam és vártam, h megcsap a lúgos bűz vagy valami gőz, de semmi:) ellenben még most is az illatokat érzem a lakás minden pontján... mire elkészül a szappan, megcsömörlök tőle...

Szerintem bátran vágjatok bele, semmi ördöngösség nincs benne, és ha nekem ment (pedig rettegtem a kémiától bevallom egyszer meg is buktam), akkor nektek is!:)
Az alapanyagokat is könnyű hozzá beszerezni, a guta ütött meg, mikor kiderült, hogy itt van egy köpésre tőlem egy vegyszerbolt, ahol harmad-negyedáron avn minden, amit évek óta a neten vásárolok....grrrr! férjem szerint kereskednem kéne vele:))

Juccantó írta...

Hát én is így voltam vele,beleszerelmesedtem..először csak reszeltem a bolti szappant és gazdagítottam tejjel,olajjal,gyógynövényekkel stb,aztán jött az igazi hamisítatlan hidegeljárással készített kecsketejes szappan készítés.Azóta nem használunk tusfürdőt és bolti szappant.Ez egy nagyon izgalmas és nagyon-nagyon hasznos hobby!!!!

Erika írta...

Jucc, milyen jó, hogy így tetted... most nem segítettél volna nekem:) Köszönöm!!! És én is menthetetlen lettem... de a férjem is, folyton nyüstöl, tele van ötletekkel és sürget, hogy főzzünk már megint!:)

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...