2017. január 16., hétfő

Egy kis francia romantika

Gyerekkoromban odavoltam a barokk és rokokó világért. Az a sok csipke, fodor, a hatalmas szoknyák, a kertek, a szobrok... sokat álmodtam magam abba a mesevilágba. Biztos azért, mert kockaházak közt nőttem fel, lakótelepen 😄
Felnőttként még mindig szeretem a szépet, de már nem vágyom arra a habosbabos giccsre. Kell egy kis csipke, romantika, de mértékkel.
Elég belőle annyi, mint ez a táska...


Na jó, jutott erre bőven rokokó... Bársonyrózsák, csipkék, selyemszalagok, táncoló ifjakkal a fodros lombok alatt. Még belefér, de határeset 😁
A textil, amiből varrtam, igazi különlegesség: Toile de Jouy. 1760-ban indult útjára ez az anyag, a toile franciául textilt, kendőt jelent. Aprólékosan kidolgozott, részletgazdag jeleneteket nyomnak rá ritmikus, szabályos ismétlődésben. A minta általában pásztorjelenet, a vidéki élet romantikus báját bemutatva, gyermekekkel, zenével, tánccal, enyelgő szerelmesekkel...
Marie Antoinette hozta divatba és azóta is népszerű, a klasszikus és kortárs világban is.
Te mit varrnál belőle, minek tudnád elképzelni?

Nincsenek megjegyzések:

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...