2010. szeptember 14., kedd

:) és :(

Pénteken Alma-bált rendezett az iskola, ahol a fiúk lánynak öltöztek, a lányok fiúknak. Íme Jakab, mint egy Munkácsy-festmény...:


És Hanna, mint valami úr (A képek előző este készültek, a bálra már bajuszt is kapott...):


Mindketten nyertek, Hanna a bálkirály, Jakab a bálkirálynő...:)

És ezek már szombat reggel készültek... és mi még megúsztuk, nem is panaszkodom, másoknál a lakásban is állt a víz.. szomorú...
A tűzoltók és a szippantósok remek munkát végeztek,  ám a hivatalos szervekről inkább nem mondanék semmit. 8 éve épült itt ez a "lakópark", út és csatornázás azóta sincs,  ellenben sárban dagonyázhatunk minden felhőszakadás után. Mi lehet ott, ahol még a tavaszi károkat se állították helyre?! 
Mennyire várom már ezt az időt: 
"Jog lakozik majd a pusztában, és igazságosság lakik a gyümölcsöskertben. A valódi igazságosság műve béke lesz, és a valódi igazságosság szolgálatából nyugalom és biztonság időtlen időkre. Népem békés hajlékban lakozik majd, a teljes bizalom lakhelyein és háborítatlan nyugvóhelyeken"(Ézsaiás 32:16-18)

 



19 megjegyzés:

inecsg írta...

Imádnivalók a nagyok! Ügyesek vagytok nagyon!

Sajna a víz miatt. :-(

egy anya írta...

Jaj...a víz...:(
Ami a bált illeti, lehet, hogy nagyon maradi a véleményem, de én nem engedem, hogy a fiaim lánynak, vagy a lányaim fiúnak öltözzenek. Ők maguktól soha nem is akarták, de kívülről votak ilyen kezdeményezések. (suli) Szerintem ez kifejezetten káros. Öltözzön zöldségnek, mesebeli lénynek, minden rendben, de ne a nemi identitásával játszon.
Bocs, ha élesen fogalmaztam...amúgy persze a gyerekek édesek. :)

Anna írta...

Nahát megfordult a világ, ugye Virág?
A víz nagy hatalom. Hála Istennek, hogy nem lett nagyobb bajotok.
Tündérmanó nagyon tetszik!!!

Anna írta...

... akarom mondani, hogy a tulipán! Hiába, tündéri, no.

Fércművek írta...

A festmény hölgyemény egyszerűen zseniális. :)

Sajnos mostanában mi is tapasztaltuk, hogy a víz az úr. :(

Csillagos írta...

Kedves Eri... Nem vagyok biztos benne, hogy kíváncsi vagy a véleményemre, én mégis leírom: amikor olvastam a bejegyzésedet, akkor nagyon elcsodálkoztam. Miféle iskola lehet az, ahol fiúkat lánynak, lányokat fiúnak öltöztetve lehet azon versengeni, hogy ki a legszebb/legjobb/bálkirály, avagy bálkirálynő (ráadásul fordított szerepben?..)?... Én is úgy gondolkodom, mint Virág, és kimondottan furcsának, károsnak érzem ezt a versenyt (több szempontból is). Lehet, hogy Szlovákia sok tekintetben nem olyan "haladó szellemű" az oktatás újdonságai terén, de én örülök, hogy nálunk ilyen nem fordulhat elő.
Gyakorló keresztyénként pedig komolyan megijeszt ez a kitekeredett felfogás...
Ne haragudj, nem bántásból írtam, csak megdöbbentem. A gyerekeid nagyon szépek:)

Erika írta...

Sajnálom, nem akartam senkit felzaklatni vagy megbotránkoztatni, meg se fordult a fejemben, hogy ez visszatetsző lehet... Az igazság az, hogy én is féltem kicsit ettől az egésztől, de pont arra gondoltam, hogy a szolid menyecskeruhával és egyszerű öltönnyel megmutathatjuk, hogy nem csak kikent-kifent szajhás stílusban lehet ezt játszani (mint ahogy láttunk is pár ilyen próbálkozást, sajnos). Ráadásul nem ez volt a belépő vagy a bál célja, ez csak egy része volt, sok mókás és kedves program között, nem is volt több beöltözött gyerek tizenötnél... Nem hiszem, hogy ez bármilyen zavart okozott volna bármelyik gyerek identitástudatában, sőt kevésbé érzem károsnak, mint a farsangi pókembereket és boszorkányokat, katonákat és a töméntelen mennyiségű csúnyakislány-királylányt, akik azt hiszik magukról, hogy bármit megtehetnek azzal, akinek nincs csilivili jelmeze...
Az iskolánk nem így haladószellemű... És azért ettől még nagyon távol áll ez a beöltözősdi: http://index.hu/belfold/2010/07/30/ujra_a_nemiseg_megelesere_nevelnek_az_oviban/
Ez sokkal ijesztőbb, nem?
Nos, nem bántódtam meg, inkább köszönöm, hogy felhívtátok rá a figyelmem, jobban meg fogom válogatni, miről írjak, mert nem szeretnék senkit megbotránkoztatni, semmivel!:)

Anna írta...

Jaj Eri, ha az én gyerekeim kellene odajárjanak, akkor törvény ide-vagy oda, nem is lenne kérdés: a gyerekeinket nem engedénk oviba, és megpróbálnák szépen nekigyürkőzni az otthonoktatásnak mint Virág!

Erika írta...

Hátborzongató... én is mindig kacérkodok az otthonoktatással, Virág egy hős, és mindenki, aki belevág!:) én nem érzek ekkora erőt magamban hozzá, ellustálkodnám a dolgot, attól félek... Pluszba még az is felháborít, amit bevezettek a családi pótlékkal és hiányzásokkal kapcsolatban... még az óvónők se tudják, hogyan fogják megoldani pl. az őszi szünetet, amikor iskola nincs, de oviba kéne menni, pedig nem szoktunk... mi lesz itt még?!

Névtelen írta...

Szépek a gyerekeid!
Ügyesen megoldottátok a "feladatot".

A cikk amit kommentben mellékeltél:
a fotón látható TV, ami a csoportszoba polcán van, aggasztóbb...

A gender-ideológia, változtatások, stb., mint óvónónő merem mondani, minden előírás, szabály a pedagógusokon áll vagy bukik. Ha az előírás ellentétes az óvónő személyiségével, meggyőződésével, akkor ha megfeszül, sem tudja hitelesen beépíteni a csoport életébe.
Vera

Vacskamati írta...

Én nem vagyok egy liberális szellemű ember, de száz százalékosan biztos vagyok benne, hogy egy jelmezbál - bárminek is öltözzön a gyerek- nem fogja károsítani a nemi identitását. A feleslegesen, sőt néha hisztérikusan prűd tiltás, ne adj ég, büntetés viszont igenis lehet nagyon káros. :/

A belinkelt cikk vonatkozását itt nem értem, annak idején felháborított az előző kormány rendelkezése,s nekem tetszenek Hoffmann Róza eddigi nyilatkozatai..

A gyerekeid pedig nagyon édesek, a képbeállítások is viccesek. :)

A víz miatt nagyon nagyon sajnállak Benneteket, és az összes elárasztottat. Nálunk szerencsére (?) csak sarat csinált, de a kert így is tönkrement.. :(

Erika írta...

Vera, üdv itt!:) én is aggódom a tv miatt, mivel mi elég szigorúan nem engedünk egy csomó mindent megnézni nekik, az oviban meg volt, h pont olyat nézettek velük... meg egyébként is, ne ültessék már le őket tvzni!

Vacskamati, egyetértek...:)
Más: megkerestem a gyurmarecepteket nálad, melyik vált be végülis? oviba szeretnék vinni, hátha olcsóbban megúsznák az óvónénik, ha van a tarsolyukban valami házikészítésű:)

Vacskamati írta...

Eri, a lisztes-borkősavas jobban bevált, az utóbbi időben már csak azt csinálom. Tegnap egy teljes adagot főztem épp, de valahogy nem stimmeltek az arányok, vagy túl hamar hagytam abba a főzését, és elég lágy lett: ilyenkor érdemes egy kis liszttel még átgyúrni, mint a lágy tésztát.

Fontos, hogy jól záródó dobozban kell tárolni és nem szabad hűtőbe tenni, mert akkor elnyúlik. Ha állás közben lágyul, liszttel át kell ugyanúgy gyúrni, ha keményedne, vizes kézzel ugyanez.

Javaslom, próbáld ki otthon csökkentett adagban, mert nekünk ugyan nagyon bevált, de több bloggernél is olvastam, hogy annyira nem lelkesedtek érte.. ;)Remélem, Nektek bejön majd. :)

Csillagos írta...

Kedves Eri, örülök, hogy nem bántottalak meg. Amúgy nem vagyok prűd, csak egy olyan anyuka, aki kicsit megbotránkozva nézi ezt a nagy mesterségesen gerjesztett toleranciásdit, mondjuk a nemiség terén... Én amikor a gyerekeimet, vagy a hittanosaimat toleranciára akartam-akarom nevelni, elviszem őket Dunaalmásra a fogyatékos fiúk otthonába, na, ott meg lehet tanulni a valódi el és befogadást!!! Valahogy nem jó, hogy ez a tolerancia nagyon arra van kiélezve, hogy főként különböző nemi identitásokkal szemben legyünk főkánt elnézők.
Ami pedig a beöltözést illeti, tudom, hogy Titeket nem kell félteni ebben a tekintetben, tetszik, és ez a blogon is átjön, ahogy nevelitek a gyerekeiteket. De egy esetleg olyan csonka családban, ahol mondjuk csak édesanya van együtt a fiúkkal, mert apa lelépett, és ezért a fiúban eleve egy kitekert férfikép él, szerintem veszélyes még arra is biztatást adni, hogy lánykának öltözzön egy bálban... Persze, ugyanilyen veszélyes az is, ha bankrablónak öltözik... nehéz itt okosnak lenni,nem is vagyok az, csak ez az egész elgondolkoztatott.

A víz nálunk is amúgy folyton problémát okoz, az emésztőgödör kicsap esetenként... és hát a pincébe is feljön... Nem egyszerű időszak, az biztos, kitartást hozzá nektek!

janucbajusz írta...

Igaza van mindenkinek, csak óvatosan lehet ilyet csinálni. A szülők felelőssége a gyermekek irányítása, nevelése. Sajnos ismerünk olyan kisfiút akinek anyuka kifesti a körmét mert olyan "aranyos" ...

A víz meg tényleg nagy úr...

egy anya írta...

Eri, nem botránkoztam meg, egyáltalán nem.
Sajnálom, hogy ilyen viharosan reagáltam.
Nem hiszem, hogy bármi baja lenne ettől egy gyerek identitásának, mert nem egy ilyen alkalom után dönt úgy, hogy köszöni szépen, inkább fiú/lány szeretne lenni.
Nem, nem erről van szó...
Mégis, én erről lebeszéltem a gyerekeimet anno.
Ugyanígy nem néznek olyan rajzfilmeket, egyéb filmeket sem, amit a kortársaik nagy része.
És nem azért, mert bajuk lesz tőle. Egyszerűen azért, mert szeretném, ha lenne egy belső igényük a szépre, a jóra, és ezt fel mernék vállalni.
Csillagossal értek egyet abban, hogy hol és hogyan lehet toleranciát tanulni...
Januszbajusznak pedig igaza van abban, hogy a szülők felelőssége nagyon nagy...és mindig eszembe jut egy domonkos szerzetes barátunk, aki ilyen esetekben széttárja a kezét, és így szól:
" Testvérek, ti szabadságra vagytok hivatva. Csak ne éljetek vissza a szabadsággal" Gal4, 13
Én egy nagyon hasonló a helyzetben úgy éreztem, hogy van szabadságom, hogy nemet mondhassak.
Ha te végiggindoltad a döntésedet, és teljes nyugalommal igent mondtál, akkor nincs semmi gond.
:)))

Erika írta...

Képzeljétek, újra felmerült ez a téma... egész héten az iskolában versenyt hirdettek fiúk-lányok között, inkább ellen... mutassák meg, ki a teremtés koronája...:( a gyerekeim nem győztek érvelni és kimaradni az egészből... tegnap már el se engedtem őket, inkább igazolok egy napot, mert péntekre rengeteg hülyeséggel készültek és tetőzött a verseny...

Erika írta...

Jakab elmondta a tnőnek, hogy a férfi és a nő ugyanolyan fontos Isten szemében, mindkettőnek megvan a maga feladata, de mindig a férfi lesz a feje a nőnek és ő marad a teremtés koronája...:) "Mert anyukád mindig engedelmeskedik apukádnak?!" - kérdezte felháborodva. jakab igenlő válasza után azt mondta egy arrajáró kislánynak: "Bella, ne menj a Jakabhoz feleségül!":))))
Azért meséltem el, mert jól mutatja, hogy bizonyos helyzetekben valami móka, de van, amikor túlmutat azon és már nem helyes... hát ez már a mi lelkiismeretünknek sok volt.:)

Anna írta...

Eri, ez megdöbbentő!!!
Viszont gondolom vigasztaló is, hogy ebben a korban már annyira megtanulta a gyermek az otthoni értékrendet, hogy nem ingatja meg az iskolai agymosás.
Aztán hallj oda: az tanárok mióta lettek házasságszerzők??? (vagy akadályozók...)
Nem csoda hogy annyi házasság tönkremegy. Ha nem a használati utasítás szerint működik a "gépezet" persze hogy tönkremegy... :(

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...