2010. július 18., vasárnap

Babázós

Tegnap elutazott a három nagyobb gyermekem, így jelentősen felszabadult az időm, nem kell annyit főzni, mosni, figyelni... Samu élvezi, hogy bármivel játszhat, nem kell küzdenie egy-egy lego-alkatrészért, Barnabás meg nagyokat aludt a lényegesen kisebb zajban. Volt is időm varrni egy régóta áhított babajátékot, amivel le tudom majd kötni a figyelmét. Egy jóóó drága játék az eredetije, így most igazi törvénysértő másoló lettem... bocsánat. De annyira tetszett az alapötlet és egyszerű is elkészíteni, nem beszélve arról, mennyire eltalálta a babák érdeklődését: a kukacnak vigyorgó arca van, amit nagyon szeretnek a csecsemők, a lábai pedig himbálóznak, megfoghatóak. Egy kiszuperált nadrágtartó csipeszeivel lehet rögzíteni, így feltehetem a babakocsira és a mózeskosárra is. És ím a boldog gyermek:


A képeken jól látszik a pellusa is: mosható nadrágpellust használunk, és nagyon szeretjük. Ő is és én is. Sajnálom, hogy régebben nem voltak ennyire elterjedve és nem ismertem, szívesen vettem volna a többieknek is. Nemcsak spórolós, de a baba bőrét is kíméli, vegyszermentes, pamut, szellőzik, és még sorolhatnám... de akit érdekel, itt olvashat róla és vásárolhat is. Sokfélét nézegettem, de ezt találtam leggazdaságosabbnak, szuper minőségű és olcsó a többihez képest. Rájöttem, honnan kell tájékozódni: blogokról, mert ott nagyjából mindenki őszinte, megosztják a tapasztalatokat mindenféle érdek nélkül. Így bukkantam erre a pellusra, és beleszerettem... csodás színei vannak, nagyon édes kis popót varázsol a babáknak!
Most páran biztos kiakadnak a mosáson, hiszen van elég mosnivalóm ennyi gyerek mellett, még ez is... Naponta átlagosan kétszer kell beindítanom a mosógépet, így az a pár pellus már meg se kottyan. Ha meg nőni kezd Barnabás és több ruhát használ, így is-úgy is többet kell mosnom. Egyébként meg sokszor kézzel mosom ki a pellusokat, hipp-hopp kész van és még élvezem is, szerintem a nőknek direkt kézzel kéne néha mosniuk meg kenyeret dagasztani, hogy levezessék a feszültséget, kikapcsoljanak...:) tényleg jót tesz!
Mosáshoz mosószappant és mosószódát használok, ecettel öblítek. Így tényleg környezet- és bőrbarát a textilpellus. Egyik alkalommal Barnabás popója bepirosodott, eldobható pellust használtunk (rengeteget kaptunk, és gyorsan kinövi ám, muszáj volt ezeket is elhasználni, ráadásul nem vagyok én elvetemült eldobható-ellenes, csak a pénztárcám...), és próbaképp moshatót adtam rá. Pár óra múlva nyoma se volt a pirosságnak, tényleg számít, mi érintkezik a kis bőrükkel!
És még egy spórolós tipp: a kakit eldobható papírbetéttel lehet eltávolítani a pellusból, én ezt kimosott popsitörlővel helyettesítem, amit még párszor ki lehet mosni, ha nem lett kaksis. Szeretnék átállni a mosható popsitörlőre is, a tiszta víz csak jobb, mint a sok ismeretlen vegyszer. Amúgyis sokszor a mosdóban mosom le a kakis popit. De varrtam még a szülés előtt kis flanellkendőket kiszuperált angolpólyából meg pizsamákból, ezeket szeretném használni. Találtam a neten receptet a benedvesítésükhöz is, így házon kívül is lehet ezzel törölni a babát. Egyszerű levendulás víz pár csepp teafaolajjal, és egy darabig nem poshad meg. Spriccelőbe tesszük és bespricceljük a dobozba hajtogatott kendőket.

Mostmár biztosan kiakasztottam pár embert...:) De ahol tud az ember, spórol és kíméli a környezetét is. No meg a bőrét... Régóta nem veszek már tusfürdőt, csak szüléshez vittem egyet a kórházba a praktikum miatt, egyébként kecsketejes vagy szír szappannal mosakszunk. Mosódióval, ecettel és mosószódával mosok, mosogatok, takarítok, szódabikarbónával és mosószappannal kiegészítve. Őszintén szólva az olcsóságuk miatt próbáltam ki annakidején, aztán megszerettem és maradtak. Rengeteget spórolunk így, ami ekkora családnál nem mindegy. Az egészségünknek meg végképp nem mindegy...

15 megjegyzés:

Barbi írta...

Tündéri! Gyönyörűen fejlődik! Olyan kis vidám! :D

Trixi írta...

Szia Eri!

Nagyon ügyes kis holmit varrtál, és hogy örül neki Barnabás! :-)
Marci most kezdte az aktív bilizést, ebben a hőségben nem adtam rá pelust, úgyhogy ügyesen futott és csüccsent minden alkalommal a bilire. Nemsokára tervezem, nálam is kapható lesz a mosható pelus, bár Marci már nem tesztelheti, de Barnabás tapasztalatait referenciának elfogadjuk! :-)
Nagyon ügyes háziasszony vagy, tökéletesen megoldod az egészség - és pénztárca dolgokat! Puszillak, Trixi

Csillagos írta...

Hű, milyen édes kis husika:)))
Csodálva olvasom a háztartásodat is. Még nem szántam el magam a nagy lépésre, hogy változtassak a beidegződött dolgokon, de nagyon hajlok efelé... Ha van egy kis időd, írd meg kérlek a címemre, hogy pontosan hogyan is kell mosni-takarítani ezekkel a környezetkímélő dolgokkal, valóban érdekelne!!!
Szeretettel: csilla

Névtelen írta...

babalabdára tipp: http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en%7Chu&u=http://sewing.about.com/od/babyshowergiftsewing/ss/babyball.htm

nagyon szeretem csinálni, akár kézzel is össze lehet varrni és nem nehéz kisebbet/nagyobbat szerkeszteni

Ha spórolás a sok ásványvizet mellőzzük és vettünk egy vizszűrős kancsót és egy szódásszifont. Kicsit macerás, de megéri.

(mosódió, -szóda, ecet nálunk is van:-)

Ildikó


(jó hogy van egy kis időt, el sem tudom képzelni hogy csinálod, engem a két és fél gyerek eléggé lefáraszt)

Silerika írta...

Ügyes, és takarékos háziasszony vagy. Az én korosztályom még a textilpelust is használta, én akkor vízmelegítő, nagy fazékban főztem. Sosem voltak kiütésesek a gyerkőceim! A mosószódát most tesztelem! A ki mezteLenke (de hiszen ez fiúcska),csoda hogy bírja ezt a hőséget! :o))))

Silerika írta...

ki=kis :o)))

Ledorka írta...

Édes ez a csemete. :))
Kb. 7 éve mosódiózok, ecetet használok öblítésre. Próbáltuk a mosható pelust is, de nekünk nem jött be az a típus. :( Pedig nagyon jó lett volna - és baromi drága volt. Épp ezért nem is mertem kísérletezni más márkákkal. Ti milyet használtok?

batorba írta...

Oh, lányok... a posztot, majd a ommenteket olvasva....elszégyeltem magam. Én max. odáig jutottam, hogy ecetes viz nagyon jó öblitésre, meg ablakpucolásra, meg a mikrót takaritani. Én el sem tudom képzelni, milyen lehet mosószódával mosni????:-))) Nagy szégyen???!!! Honnan vettétek ezeket az ötleteket??? Vagy csak keressek rá egyszerüen a neten???
Csodállak titeket!

batorba írta...

És az lőbbieket leírtam, de a kicsi fiút és az anyukát elfelejtettem megdícsérni.:-(( Pedig nagyon édes a kicsi és nagyon ügyes az anyuka.:-)))
Ui.: Bekavart az én kicsikém, mert a komment közben ébredt fel.:-)))

Kisvic írta...

ügyi vagy Eri!!!

Én osztom a környezettudatos nézeteidet (is) :).

Bum Genius a pelus, jól látom? Ez nekünk is bevált! A régi is és az új is.
Évipuszi

Erika írta...

Barbi, ugye? odavagyok érte... de azért nem mindig ilyen vidám ám.:(

Trixi, ügyi lesz Marci, meglátod! Kíváncsian várom már a pellusaidat!!!

Csilla, küldök neked egy füzetet, már nem tudom, honnan töltöttem le. Tele van egyszerű praktikákkal, vegyszermentesen és olcsón el lehet intézni a takarítást.

Ildikó, köszi a labdát! Majd egy következő hoszabb alvós szakaszt kihasználok...:)

Silerika, minden tiszteletem az anyáinké, nem tudom, hogyan győztétek ezt annakidején?! olyan jó, hogy van mosógépünk!

Lidércke, akartam kérdezni már annyiszor, hogyan fehérítesz? írtad valahol, h citrommal, de pontosan? én néha egy fél citrom héját (ami a teázásból maradt) beteszem a ruhák közé, de jó ez így? te mit csinálsz, mesélj kérlek!
Coolababy pellust használunk, nagyon meg vagyok elégedve vele. Ti milyet használtatok?

Csilla, én is így kezdtem, aztán addig kacérkodtam a gondolattal, hogy váltottam. És nem bántam meg!:) Keress rá, bizony, és keress véleményeket, tippeket (pl. Trixinél a webáruházában), meglátod, nem is kell olyan elvarázsoltnak lenni, hogy ezt használja valaki.

Kisvic! Köszi:) mikor írsz már???

Ledorka írta...

Semmi trükk. :) Kis műanyagpohárba öntök citromlevet, ezt teszem a ruhák közé. Ha igazi, akkor higítom picit, ha bolti, akkor nem kell. Lustaságból inkább boltit használok. :) Kb. 1 dl-t teszek egy adag fehér ruhához.
Lehet sütőporral is fehéríteni - 1 tasak kell a mosószeradagolóba , de az annyira nem jött be nekem. Van, aki összetört tojáshéjat használ, vászonzsákba kötve, be a ruhák közé.

Carolino pelusunk volt, de minden átjött rajta. :( Álló nap öltöztettem, ágyat húztam, mostam. Kár, hogy akkor még nem hallottam erről a Coolababy-ről. (5 éve vettem a Carolinot, a középsőm születése előtt.)

Vacskamati írta...

Tüneményes a mosolya!

Tényleg le a kalappal előtted, én az elsőnél próbáltam mosható pelust (popolini)/ sima tetrapelus, de nagyon nem tetszett. Ma a popsitörlést négybe vágott tetrapelussal, kamillateával oldottuk meg, de az se volt nagyon kényelmes. A lelkiismeretemet végül eldobható öko-pelenkával nyugtattam meg: a DM-ben könnyen hozzáférhető, saját márkás, Alana néven fut, s kipróbáltuk, 99%ban komposztálható, lebomlik.

Nincs egy szembőlkép a hernyóról? :)

Erika írta...

Lidércke, köszi! ki is próbáltam, nem rossz. Hosszútávon hat, vagy látható eredménye van? mert mintha láttam volna a vakító fehérséget... vagy csak képzeltem?!

Vacskamati, én is olyat használtam Samunál, ngyon meg voltam azzal is elégedve. A hernyó hamarosan bemutatkozik...:)

Ledorka írta...

A kicsit már elszürkült ruhákat a mosások során lassan kifehéríti, a fehérek meg szépek is maradnak. :)
Egyet elfelejtettem írni, de talán egyértelmű is: színes ruhákhoz nem szabad citromlevet tenni, mert kiszedi a színüket.

Ha tetszett, maradj és olvass még:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...